HAKO készitő naplója

Nem ázsiai vagyok, hanem JAPÁN!!

2016. május 18. 21:16 - Mimichan

Tudjátok hol van Japán?
A szigetország, amely távol keleti Ázsiaban létezik. Onnan külföldre menni, hajóval vagy repülővel kell utazni.

Azt mondjak, hogy Japánban csak egy nép van, bár ez pontosan nem igaz.
A statisztikai szerint, Japánban 98,5% japán nép van és 1,5% koreai és kinai stb.
De inkább 95%-ot mondanám, mert sok koreai és kinai asszimilálódott, és nevet is válltoztottak.
És persze, most már sok mási külföldi is van. 

Bár Japán Ázsiaban létezik, amikor beszélunk mási azsiai emberekról, őket ázsiainak hivunk.

Mert mi, japánok, nem ázsiaiak vagyunk, hanem japánok. :D

 

Emiatt, amikor magyarok hivnak engem ázsiainak, elég zavaros.

Néha van olyan magyar, aki kezd mesélni nekem hogy milyen volt az utazása Kinaban.
Azert mesél nekem, mert egyik ázsiai országból jöttem. Ök soha nem beszélnek milyen volt Ausztraliaban, ahol régen voltam, peldaul.
Sajnos én soha nem voltam Kinaban, és nem is tudom sokat róluk. Biztos ő jobban tudja, de azt hiszik, hogy nagyon ismerem Kinaról.
(Kicsi gonosz lehet, hogy ilyesimit mondom. Csak azt akartam mondani, hogy csak annyit tudom mási ázsiai országokról mint ti. Nem kevesebbet, de nem többet.)

 

Viszont, amikor ismerkedtem a ferjemmel, akkor rájöttem, hogy én is ugyanaz csináltam a magyaroknak. 

Amikor beszélgettem a ferjemmel, akkor sokszor mondtam, hogy "ti, europaiak olyanok vagtok stb, stb, stb...
"Itt Europaban azt látom hogy stb,stb, stb..."
Nem is gondoltam
, hogy ez zavart neki, de egy nap idegesen mondott  "Mimi! Én magyar vagyok, nem europai!!
Nagyon meglepőtem, mert nem tudtam! :O

 

Azóta nem hivok magyarokat europaiaknak. 
Viszont, ittani emberek nem is tudjak mennyire zavaros és tovább engem ázsiainak hivnak. :(

Nagyon régen, néztem Legyen ön is milliomos! TV-ben.
Egy nap olyan kerdés volt, hogy Jackie Chain honnan származik?”
"A. Japán  B. Hong Kong  C. Thaiföld"

Amikor hállodtam ezt a kerdést, nevettem rajta, mert nagyon hülyenek hangzott ez a kerdés. Viszont amikor látam hogy nem tudta vállaszolni, nagyon megdöbbentem!! :O

 

A kedves olvasóimnak azt szeretnék mondani, hogy kérem, ne keverjetek össze minden ázsiaiakat. 
Ne hivjatok engem kinainak, mert nem vagyok az!
Ez pont ugyanaz mint keleti-europaiaknak hivok titeket. Tudom, hogy ez elég zavaros nektek is.

Ugye, ti inkább magyarok vagytok?  Én is inkább japán vagyok!

11 komment
Címkék: Japán

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr388728688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lidercke 2016.05.18. 21:49:27

Szia!

Rég írtam :)

Szerintem nincs azzal semmi baj, ha valakit, európainak, vagy kelet-európainak hívnak. Engem nem sért, hiszen tényleg Európában, azon belül Kelet-Európában születtem. Én inkább azon szoktam fennakadni, ha valaki összekeveri, és azt gondolja, hogy lengyel, cseh stb. vagyok, pedig mondtam neki korábban, hogy Magyarországról jövök.

Magyarország viszont Európában van, így aki magyar, az egyben európai is. Mint ahogy Japán Ázsiában van (a földrajz szerint), így minden japán egyben ázsiai is. Ázsiai, és azon belül japán. Persze aki jobban ismeri, attól elvárja az ember, hogy tudja pontosan, melyik országból származik.

Magyar emberek sokszor fel vannak háborodva, hogy az USA-ban élők nem tudják elhelyezni a térképen az európai országokat - pedig a magyarok nagy része sem tudja a térképen az USA államait, amelyknek a többsége jóval nagyobb Magyarországnál!

Mimichan 2016.05.18. 22:28:53

@lidercke: Szia! Örülök, hogy ujra itt vagy! :D

Egy pár évvel ezelött, a munka miatt egy belga nővel kellet találkozni magyar kollegammal Németországban.
Tőle kellet vasarolni egyik terméket és hozni MO-ra. A beszélgetés közben azt kérdezett "Magyarország... Europaban van?" Mai napig emlékszem milyen lett a kollgaimnak arca! Elég hülyenek néztem ezt a nőt. (Nem volt fiatal... talán 40 vagy 50 küről) Viszont árra is gondoltam, hogy sok europai nem is tudja pontosan hol van Magyarország...

Lehet neked nem zavaros, de úgy tudom, hogy elég zavaros sok magyaroknak, hogyha keleti-europainak hivok őket. Nem is akarok bantani őket, ezért inkább ezt a szót nem használok.
Viszont, amikor nyugati országokról beszélnek, ők is mondanak "nyugati országok". Az jelenti, hogy ők is gondolnak, hogy keleti europában vannak. :p

Fehér Barbara Kyoko 2016.05.18. 22:35:32

Szia Mimi- san ^^ Nahát , milyen érdekes. Én még az egyetemen is azt tanultam , hogy Magyarország Közép- Európaban van, de az összes külföldi netes írásban én is mégiscsak azt láttam, hogy kelet- európai nak mondják. Lehet, hogy ennek valami politikai háttere lehet xd ^^ Te mit gondolsz ?^^

Fehér Barbara Kyoko 2016.05.18. 22:39:52

Még az a nagyon érdekes, hogy a magyarok szerintem egy kicsikét mindig is kilogtak a többi európai ország közül a sorból^^ A magyar nép eredete is eléggé zavaros és rejtélyekkel övezett. Szerintem ezért lehet annyira furcsa érzés tudat alatt is, h őket a többi szomszedos országgal keverik. ^^

Fehér Barbara Kyoko 2016.05.18. 22:41:53

@Fehér Barbara Kyoko:* annyira furcsa érzés lehet NEKIK is ( egy " nekik" szót kihagytam , Bocsánat)

Mimichan 2016.05.18. 23:18:52

@Fehér Barbara Kyoko: Szia, Kyoko-san!
Igen, az biztos, hogy politika és gazdaság miatt Keleti-Europainak néznek magyarokat, viszont én is látom, hogy inkább közép Europaban van Magyarország.
A ferjem azt mondja, hogy azért nem akarnak Keleti-Europahoz tartozni, mert Keleti-Europaban inkább szlavok vannak. Lehet az is igaz.

fehér.barbara.kyoko89 2016.05.19. 11:23:19

@Mimichan: Szia Mimi-san ^^ Örülök, hogy ti is így látjátok. Köszönöm szépen a választ :) ^^

lidercke 2016.05.19. 18:20:27

@Mimichan: Igen, az igaz, hogy sok magyar sértőnek érzi, hogy Kelet-Európainak mondják őket. Én nem érzem annak, hiszen Csehország, Lengyelország, Szlovákia , Ukrajna is Kelet-Európa, és mindenhonnan vannak barátaim, ismerőseim, akik nagyszerű emberek, és sok érdekeset mesélnek a saját országukról, amikben a saját országomra is ráismertem.

Mivel pedig Edinburghban élek, hát sokkal jobban össze tudom hasonlítani, hogy Kelet-Európa és Nyugat-Európa sok mindenben eltérő, és magyarként egyértelműen a kelet-európaikkal van több közös vonás a kultúránkban. Más kérdés, hogy a nyelv és az eredet viszont teljesen eltérő, noha a több mint ezer éves közös történelem azért erősen összekkapcsolt.

Az, hogy minek nevezzük a régiót teljesen mindegy. Legtöbbször egyébként Közép-Kelet Európának mondják "tudományosan". Történelmileg a Habsburg-Magyar Monarchia, a második világháború német megszállása, majd az orosz megszállás az, ami közös múltat illetve traumát teremtett ezekben az országokban.

Mellesleg, ez biztos feltűnt már, nekünk magyaroknak van egy nagyon erős "különlegesség", "kiválasztottság" tudatunk, ami a költészetben sokaknál visszaköszön, főleg Ady Endrénél, de például a himnuszunkban is. A magyar mindig különbözőnek érezte magát a körülötte élő népektől - mivel, ahogy már mondtam, a nyelv és az eredet szempontjából az is -, így nem szeretik, ha egy lapon említik velük.

Ez így tudom, elég bonyolult, és valóban szerintem mi magyarok sem értjük, sokszor nem tudjuk, hová tartozunk, és azért kerülünk aztán mindig szarba a történelem során.

Mimichan 2016.05.20. 09:21:46

@lidercke: igen, Magyarországnak elég érdekes es különleges történet es kultúra van.
Lehet hülyeségnek hangzik, de mindig arra gondoltam, hogy Magyarország olyan országnak lehetne mint egy márka... peldaul olyan mint Svájc. Azért mondom, Svájc, mert külföldieknek különleges benyomás van róluk. Európában van, de EU kívül, es sokan Svájc markát különlegesnek néznek. Ha elég okos lenne politikusok es marketing es ha nincs olyan buta emberek akit utcákon latom, Magyarország elég különlegesnek tud lenni, es tud bemutatni magukat mint egy márka.(Csehország is elég különlegesnek latom...)
Tudom, hogy valóságban ez nem lehet, de Magyarország ennyire különlegesnek látom.

Thrixyyy 2016.06.04. 03:09:33

@Mimichan: Ohhh, mennyire igazad van! Tényleg azon múlik, hogy milyen a hozzáállásuk a saját kultúrájuk iránt az embereknek. Ha jó kifelé a marketing, és sok jó dolgot mondanak, és nem egy akadálypályát ad ennek a politika, akkor sokkal előrébb tartanánk. De itt saját magát emészti ez a nép. Hiába vannak tehetséges emberek, ha nem hagyják az ostobák őket kibontakozni. Nagyon furcsa dolog itt, hogy buta emberek vannak magas pozícióban, és okos emberek alacsonyabban.
Megint ismétlem magam a kommunizmussal, mert annak idején a buta parasztembereket rakták magas posztra, azért, hogy könnyen tudják irányítani őket a Szovjetúnióból. Nem a diplomázott, értelmiségi, kulturált családból származót rakták hivatalnoknak, hanem egy cipészt.
Ezért vagyunk Kelet-Európaiak, sőt lassan Balkániak, mert ott is ugyanez van. Ennek a rémes ideológia maradványa itt élősködik. És sajnos a politikai vezetés stílusa nagyon nagyon nehezen változik. Nagyon kevés az önfeláldozó ember, aki másért akar tenni ilyen magas pozícióban. Az önző többség meg elnyomja őket, ha kell zsarolással, fenyegetéssel, vesztegetéssel...
Nagyon szomorú, hogy itt ez van, de remélem egyszer majd lehet belőlünk olyan márka, mint Svájc. :D

Mimichan 2016.06.05. 20:13:12

@Thrixyyy: Igen, én is azt gondolom, hogy kommunizmus idén sok dolog rossz irány ment. Japánban, sokan azt gondolja, hogy aki gazdag, azért gazdag, mert sokat tanult és dolgozott. Legarabb valamit csináltak emberekért, ezért emberek fizettek neki. Igy gondolnak.
Viszont, itt Magyarországon, sokan azt mond nekem, hogy aki gozdag, azért gazdag, mert valamit rosszat csinalt vagy most is csinal. És sajnos én is egy idő után erre rájöttem. Viszont politikusoknak nem érdekes valtoztatni, mert ök is közöttük vannak. Nagyon nehéz ezt valtoztatni. Én is remélem, hogy majd egy igazi hös megjelenik ebben az országban.
süti beállítások módosítása