HAKO készitő naplója

Hogyan össze tudok baratkozni magyarokkal?

2016. május 19. 17:12 - Mimichan

Sziasztok!

Ebben a blogban néha rosszul is irtam magyarokról, viszont meg senki nem irt vissza nekem csunyán.
Ez kicsi meglepő dolog számomra, mert ha valaki rosszul ir Japánról, biztos lesznek olyan japánok, akik azonnal bántanak.
Nekem vannak panaszok is magyarokra, de itt mindenki szivesen halgat rám. Ha nem egyetért velem, akkor is.

 

Szerintem, ti jobban tudjatok, hogy mindenki mási és mindenkinek van veleménye, és ezt el tudjátok fogadni.
Japánok inkább szereti egyformában lenni, ezert ha talál olyan embert aki másit mond, akkor azonnal bántanak. (Ezt interneten könnyen csinalható, mivel nem látja senki.)

Ez valami amit szeretem bennetek. Tovább bátran irok amire gondolok, és ha van veleményed, akkor szivesen hallgatom!

 

 

Mellesleg, tudjátok tanácsot adni hogyan össze tudok barátkozni magyarokkal?
Mivel nincs bizalom magyar nyelv tudásommal, tavály egy angol csoportba mentem sokszor, ahol sok magyar jött gyakorolni angolul.
Bár elég sokat mentem,  ott mindig felszínes volt a beszélgetés, és sokszor volt olyan pilanat, amikor csendben maradtunk.
Mivel nem tudtam elvezni, az idén meg nem voltam ott.

 

Viszont, nekem volt néhany magyar barátnőm.
Már nem talalkozok veluk, mert egyik olyan volt, aki állandóan huzudott. Nagyon vidám, vicces és sokat segitett nekem. Ezert szerettem őt és sokszor mentem hozzá, de azt nem értettem, hogy mindig volt valami hazugság. Mivel mindig olyan hazugság volt mint gyerekes, nem vettem komolyan, de egy nap olyan hülységet mondott, amit mar nem tudtam elfogadni. Ő az első magyar barátnőm volt, de elvesztettem.

A mási barátnőmmel is nehéz volt. Nagyon jó volt együtt lenni, de sokszor lemondott a találkozást.
Sokszor tudtam, hogy azert lemondott, mert mási programot talált, és inkább ahhoz akart menni. Ha nekem van mar egyeztetés valakivel, tudom, hogy inkább ahhoz menjek, vagy legarább minel hamarabb mondom, hogy ne legyen problema neki. Viszont neki nem volt érdekes, és ő is sokszor hazudott nekem. Mindig bizonytalan volt az egyeztetés, ezért már nem akartam tovább vele. 

Biztos, hogy sok normal magyar is van, de azt is mondhatok, hogy, ti, elég korlátozottak vagytok. :(
Veluk azért tudtam összebarátkozni, mert legarább nyitottak voltak.

 

Régen egy társas tánc oktatáshoz jártam a ferjemmel.
Nagyon vidám és szimpatikus hölgy volt a tanár, és elég sokan voltak az oktatásban.
Mindig a ferjemmel tancoltam, de egy nap mondta a tanár mindenkinek „Most cserelunk a tarsát! Tancoljátok mási emberekkel!”
Probáltam mási embert találni, de sokan nem akart másikkal tancolni és csak a parjánal akartak maradni.
Mindig tudtam, hogy magyarok nem szeretnek idegenekkel foglalkozni, de megdöbbentő volt, hogy ennyire!!
Nem szomorú dolog ez?

 

Biztos vagyok benne, hogy nektek is nem könnyű új emberekkel összebarátkozni.
Én mindig abban hiszem, hogyha azt akarok, hogy nyitottak legyennek hozzám az emberek, nekem kell nyitott lenni először.
Tudom, hogy néha van csalodás is, de ha ettól félek és semmit nem csinalok, akkor csak az ugyanabban maradok.

Mivel ujra tavasz van, probálom olyan programot találni, ahol új emberekkel talalkozhatok.
Remélem, hogy ott tudok szerezni jó barátokat!

 

 

(Lehet, hogy lesz olyan ember, aki levelezni akar velem ezután,  
de inkább előre mondom, hogy mai bejegyzésem nem jelenti, hogy levelező tarsat keresek.
Csak azt akartam irni, amire gondoltam néha.)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr498731934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

callmeblackbird 2016.05.19. 21:36:20

Kedves Mimi!

Az első bejegyzéstől fogva olvasom a blogod. Tetszik, hogy egy ennyire más kultúrából származó nő szemén keresztül is láthatjuk magunkat. Most arra reagálnék, hogy azt írtad, hogy még senki nem bántott itt téged, nem kaptál negatív hozzászólást.
Úgy gondolom, hogy ez nagyrészt azért van, mert te sem bántóan írsz a magyarokról, csak leírod az észrevételeidet. Másrészt pedig annyira szuper, hogy ilyen jól beszélsz és írsz magyarul, hogy emellett nagyjából bármiről írhatnál, mi magyarok, vagy legalábbis én teljesen elolvadtam :D
Egyébként én magyarként élek külföldön, Németországban, és itt is egy olyan fajta pozitív "hozzámállással" találkoztam, ami nagyon meglepett. Az emberek dicsérik a német tudásom, pedig azért lenne még mit tanulnom, és nagyon biztatnak mindenben.

Pont a helyzetemből kifolyólag nekem is nehéz itt új embereket megismernem. Egyrészt a nyelvi korlátok miatt, másrészt pedig, hogy amíg nem dolgoztam, nem jártam közösségbe. Szerintem ez a tánc jó ötlet részetekről, vagy esetleg valami sportot elkezdeni, hiszen egy közösen lejátszott meccs bárkiket összekovácsol. Esetleg mivel te is kézműveskedsz, nézz körül, hogy van-e valamelyik alkotónak workshopja valamikor a közeljövőben, amin szívesen részt vennél. Ott is az alkotás közben könnyebben feloldódnak az emberek.

Talán ennyi. Ha eszembe jut még valami "trükk", akkor megírom.

Fehér Barbara Kyoko 2016.05.20. 11:27:13

Szia Mimi- san ^^ Azt hiszem, tudom, mi lehetett a baj a tánc csoportnál. Szerintem sz, hogy a csoporttagok nem igazán kotodtek egymáshoz, mint egy valódi csoport, ahogy Japánban szokás. .. :( Sajnos Magyarországon nem olyan gyakori szerintem, hogy egy csoport igazi összekovacsolodott közösség legyen, mert túlságosan köti a tagokat az egyéni érdek, és nem tudnak úgy megbízni a másikban, mint ahogy Japánban a közösségek tagjai. .. Itt sajnos ritkán véd " az uchi "..Viszont én láttam olyat is, ami szerintem egy nagyon jó dolog: itt azok az emberek számítanak csak udvariasnak, aki mindenkivel szemben az tud lenni: egy egyszerű, ismeretlen járokelovel szemben is. Szerintem ha valahol ötvözni tudnak a japánok közösségi osszetartozas erzeset a magyaroknak az " az ismeretlenekkel is udvarisanak kell lenni" szokása val, akkor ott mindenki jobban érezné magát, szerintem. ^^ :)

Mimichan 2016.05.20. 18:16:46

@callmeblackbird: Köszönöm a kommentodat! A veleményedet olvasva, árra gondoltam, hogy lehet mi mási képen kritkalunk, bár ebben nem vagyok biztos. Azert igy gondoltam, mert egy nap nekem kellett irni egy panasz levelet egy cégnék. Úgy irtam, ahogy szoktam japán levelben, viszont, a magyar kollágam olvosta, és az mondta, hogy ez egyállatalán nem panasz. Erőssebben kellet irni, azert javitotta. :p
itt pedig nem akarok bantani magyarokat, de őszintén is akarok lenni, ezért igy irok. Ha ebból sennki nem érzi rosszul, akkkor nagyon őrülök. :)

Igen, eztán a bejelyegyzés után, sok tanácsot kaptam, és mivel szeretem kézimunkázni, egyik csoportba bejelenkeztem. Náluk néha van talalkozás, ezert ott probálom új emberekkel talalkozni. :)

Mimichan 2016.05.20. 18:48:31

@Fehér Barbara Kyoko: Igen, tudom, hogy sok magyarok ilyenek, de akkor nagyon megdöbbentem. Mindenki felnött volt, viszon ez a viselkedés telysen olyan volt mint óvodás. Gyerekek mindig anyukakkal akarnak maradni, és ök pont olyanok voltak. Ez elég szomorú dolognak látom. :(
Ilyenkor nehéznek érzem közöttuk lenni, de probálom nem törődni túl sokat.

Fehér Barbara Kyoko 2016.05.20. 23:54:40

Hát igen, sajnos én is pont így látom.. de egyszer majd csak jobb lesz^^ :)

Thrixyyy 2016.06.04. 03:25:37

@Mimichan: én nagyon szívesen beszélgetnék veled személyesen is ha Budapesten vagyok, és mindkettőnknek van ideje egy kávéra. ^^ Nem akarok nagyon direkt lenni, de tényleg szomorú, hogy ennyire egyedül érzed magad itt. Sajnos az internetes felület sem igazi kapcsolat. Semmi sem tudja pótolni azt, ha személyesen találkoznak egymással emberek.

Mimichan 2016.06.05. 20:33:16

@Thrixyyy: Igen, viszont a bejegyzés után ujra kezdtem emberekhez járni. Meg nincs olyan magyar barátom, aki sokat találkozom, de ott volt néhany ember, akivel nagyon élveztem beszélgetni. Szerintem, sokan azért jönnek oda, mert új emberekkel akarnak ismerkedni. Viszont, minding egy kicsi félenk vannak. (Szerintem, különössen magyarok ilyenek) Ezért legközelebb kicsi bátor leszek, és megkerdezem egy kávéért. :)

Thrixyyy 2016.06.24. 10:25:07

@Mimichan: Csak annyit tudok mondani, hogy bátran! Biztos hamarosan sok barátod lesz!

Cincúr M. 2017.10.06. 11:59:49

@Mimichan: Szia, ne add fel! Én ha külföldieket látok izgatott leszek. Legyen az Japán, Német,Kínai. Főleg az Ázsiából érkezetteket szeretem, csak sajnos a Magyaron kívül más nyelvet nem beszélek. Így nem tudnék velük kommunikálni. + Fura, ha egy tök idegen külföldi letámad, mert szeretné tudni milyen ahonnan jöttél, milyen a kultúrátok, stb...
süti beállítások módosítása