HAKO készitő naplója

Miert elmennek, és miert itt maradnak

2016. június 10. 15:26 - Mimichan

Mostanában, amikor ráérek, magyar cikkeket olvasok és új szavakat tanulok ezekból.
Tegnap is egyet olvastam, és aztán egy negativ veleményet hagytam ott.

Ma reggel mentem vissza az oldalra, és azt találtam, hogy valaki gonoszan irt vissza nekem.
Nem akartam vele foglalkozni, ezért nem is irtam vissza. Viszont arra is gondoltam, hogy a blogomhoz inkább értelemes emberek jönnek, akik más kultúrara kiváncs. Ezért érdekesnek találnak a blogomat és kedvesen beszélnek velem.

Viszont, ha megyek más helyre, nem mindenki igy fogadnak el engem.
Lehet, hogy sokannak nem érdekes honnan jöttem. Égy azsiaiként néznek engem és azt gondoljak, hogy munkákat lopni jöttem magyaroktól.
... Sajnos néha vannak ilyenek is. Majd mesélek egy sztorit, és aztán tudni fogtok miert ezt mondom.

Különben is, ezért úgy döntöttem, hogy inkább csak itt irni fogok a veleményemet, mert nem szeretem azokat gonosz embereket. Itt nyugodtan irhatok és sokan kedvesen halgatnak rám.  :D

 

 

Tegnap este egy más cikket is olvastam. A cime "7 oka miert elmegyek innen Magyarországról”.
Nem volt türelem végig olvasni, mert ez egy angol cikk volt, és közben szomorú is lettem.

Itt egy norvég ferfiról irtak.
A szüllei magyar, de Norvegiaban született és ott nőtt fel.
Aztán jött Magyarországra, mert akkor azt gondolta, hogy ez az ország sokat fejleszteni fog és sok minden jobb lesz, ezért egy új életet kezdeni akart itt.

Viszont, 10 év után, azt láta hogy sok minden rosszabb lett, és mar reménytelen lett ebben az országban.

Eztán már nem olvastam tovább, mert szomorú is lettem.
Eztán csak fotokat néztem, de néhany szavakat is látam, ezért kerülbelül tudom mi volt irva.

Valami olyasmi volt, hogy Magyarorzság Orbán Viktror birodalma lett.
Az adókulcs nagyon magas, és az adóból fölöslegesen egy luxus rezidenciat épitnek neki Budai várban, miközben sokan szegényen élnek.
A harmas metrós ronda kocsi fotójat is mutatva, azt irt hogy a kormány nem csinál semmit az embereknek.

Sajnos sok minden igaz.
Én is néha ezekról gondolkodom, és nagyon szomorúnak érzem
Sok ismerősöm is ment el innen, és amikor talalkoztam a barataimmal akik itt élnek, sokszor erról a témáról is beszéltunk.

Ha akarok, én is el tudok menni innen.
Az igazából Japánban sok minden jobban és könnyebben megy.
Ha okosabb lennék, akkor már nagyon régen hazamentem volna.

 

DE, én itt maradtam.
Vannak ilyen külföldiek is. :D

 

Én azért maradtam, mert nagyon tetszett (most is tetszik) az ittani életem.
Mindig tudtam (és most is tudom), hogy nagyon sajnalni fogok, hogyha minden elhagyom ami most van és hazamegyek.
Számomra Japánból elmenni sokkal könnyebb volt, de innen elmenni nagyon nagy bátorság kell.
De gondoljatok bele, miert kell bátor lenni, amikor ez nem az amit akarok?

 

Viszont, munka nagyon fontos. Ha nem lett volna a munkam, akkor hazamentem volna, mert ha nem tudok penzt keresni, akkor szamlákat nem tudok fizetni.

 

És meg van valami nagyon fontos.

Amikor egy japán hölggyel talalkoztam, aki itt él, nagyon jó dolgot mondott nekem.

 "Magyarorzságon nagyon sok problema van. Sajnnos sokannak nehéz élete van.
De, ha kürölötted jó emberek vannak és szereted őket, akkor lehet élvezni mindennapodat velük és szeretni fogod az ittani életedet és mar nem akarod elhagyni ezt az országot." 

Magyar valóság miatt, néha én is gondoltam, hogy rossz helyre jöttem, de ebben a mondatban egy igazságot találtam.
Erról nem is gondoltam, de nagyon egyszerú.

Ezt nem régen mondott nekem, és aztán gondoltam, hogy sok emberekkel kell talakoznom.

Egy szóvál, azt mondanám, hogy egy jó munka és jó emberek nagyon fontos.

Ha ezek meg van, akkor mindenki boldogan tud élni, szerintem.
A norvég ferfi irt össze azokat az okokat, de végülis azért ment el, mert valamelyik hianyzott neki, szerintem.

9 komment
Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr448795952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2016.06.18. 21:17:21

Szia Hako!

Tetszik a blogod, és a FB oldalad is:-)

Érdekes olvasni egy másik országból jött élményeit erről az országról ahol élek.
Tetszik a töretlen optimizmusod...:-)

Ne keseredj el, a durva kommentelőktől, ha megnézel bármilyen más bejegyzést ugyanilyenek előfordulnak mással is, sajnos az ilyenek csak trollkodnak, vagyis direkt csinálják a feszültséget elterelve a beszélgetést a bejegyzés lényegéről...

Ne bántódj meg, jó a blogod és Fb oldalad is:-)

Én japánt érdekes országnak tartom, a lányomnak pedig egy nagy álom oda elutazni egyszer... ..nagyon szereti a japán dolgokat mindent ami ehhez az országhoz kapcsolódik:-)
Szívesen olvasom a bejegyzéseidet:-)

DyaWorld 2016.06.19. 22:02:50

Szia Hako! :D

Nagyon tetszik a blogod szívesen olvasnám tovább is a bejegyzéseid szóval folytasd kérlek és semmiképp se hagyd abba.

Ne törődj a karót nyelt emberekkel sajnos vannak ilyenek is. :)

Mimichan 2016.06.20. 12:38:42

@skyppy: köszönöm a kedves kommentodat!
Az igazából, ezzel a kapcsolatban japánok rosszabbnak latom. Nem tetszett amit irt vissza, de annyira nem keseredtem el. Nagyon kedves vagy. Köszönöm szépen! :D

Mimichan 2016.06.20. 13:19:27

@DyaWorld: Igen, folytatom a blogot, mert nekem is sok jó dolog van ennek a blog köszönhetően. :)
Egyik az, hogy itt sokat gyakorolok magyarul és mási magyarokkal is kommunikálok és sok jó tanácsot adnak. Megmondom őszintén sokkal kedveseknek látom magyarokat ez a blog miatt. Az utcán sok gonosz embert látom, és emiatt volt olyan időszakom amikor nem szerettem magyarokat, de most mási képen nézek őket és szerintem ez nagyon jó! :)

2016natsu 2016.06.23. 15:26:21

Van egy kifejezés, ami nem tudom, hogy más nyelveken is megvan-e. A magyar embereknek itt Magyarországon vannak a "gyökereik". És érdemes elolvasni a Himnusz és a Szózat című verseket is. Szerintem nagyon sokan, még ha nem is gondolnak bele, de ezért maradnak itthon a körülmények ellenére is.

@skyppy:
" Én japánt érdekes országnak tartom, a lányomnak pedig egy nagy álom oda elutazni egyszer... ..nagyon szereti a japán dolgokat mindent ami ehhez az országhoz kapcsolódik:-)"

Fel ne adja az álmát. Tanulgasson japánul, és menjen ha lehetősége lesz rá.

Thrixyyy 2016.06.24. 09:58:04

Ha valaki boldog akar lenni ebben az országban, megtalálja a boldogsága kulcsát. Ha nem, akkor Dubaiban sem lesz igazán boldog. Sok indokot fel lehet hozni a vezetés ellen, az adókulcsok, meg minden miatt, de meg kell tanulni türelmesnek lenni. Én azt látom, hogy noha 1-1 lépést nem értünk a politikában és kritizáljuk, előbb-utóbb kiderül, hogy megérte pénzt, energiát áldozni rá (pl magyar futball, migránshelyzet stb).
Ha a jelenlegi kormányt kritizáljuk, és mondjuk, hogy de rossz az egészségügy meg az oktatás, akkor gondoljunk bele mi volt az előző vezetés alatt: annak idején még rosszabb volt az ellátás, ráadásul vizit-díjat vezettek be. Az oktatásban a kormányváltás óta digitális táblákról tanulhatunk, és valószínűleg finomodni fog a jelenlegi allapot is. Nem vagyok fan, sok a hiba a mai vezetéssel is, de úgy látom lassan haladunk valamerre, hiába támad az európai liberális baloldal, mert ők gáncsolnak nagyon.
Arról nem is beszélve, hogy a megtámogatott foci miatt most soha nem látott összetartás van a magyar népben. Nem a kedvenc sportom a futball, de ha ilyen koherencia lesz kis nemzetünkben, akkot megéri szurkolni! :)

Mimichan 2016.06.26. 08:16:43

@2016natsu: Japánban azt nem mondjuk, de nagyon teszik a kifejezés!
Bar nem sikerült nekem, fontosnak tartom, hogy saját országért dolgozni, pláne ilyen kicsi országban, es azoktól egy nagy reményt is találok.

Mimichan 2016.06.26. 08:50:09

@Thrixyyy: Magyarokban sokszor azt nem szeretem, hogy jo dolgokban is rosszat keresnek es arról panaszkodnak.
Persze, néha az is fontos, de amikor más országokat nézek, sok jo dolog is van ebben az országban, es amikor találom, akkor mindig örülök.
Nem szeretem magyar politikusokat, es sok dolog van, ami kell javitani ebben az országban, de emiatt pesszimista lenni az se jó.

(Köszönöm sok kommentodat! A számítógépem tönkre ment, es emiatt lassan válaszolok... )

Szegvari Kálmán 2019.01.02. 11:44:16

Kedves Hako.
Nagyon tetszenek a blog bejegyzéseid. Szeretem ha egy külföldi szemével látni hazámat népemet.
Nekem is ázsiai feleségem van ,igaz korábban magyar volt hosszú éveken át
Több hónapon át éltem Viét Nám Sai Gon városban. Benne élni más mint turistaként látni. A kinti családban van japán mérnök Ö elvált és ott dolgozva megismertem a család helyi lány tagját és vele él van kis gyerek is. Neki papíron létezik japán Osaka városban feleség és nagy lánya , de anyagi okok miatt nem váltak el.
Ő azt mondta hogy itt jobban érzi magát mint Japán. Sajnálom hogy nyelvi okok miatt csak keveset tudunk beszélgetni, de az igaz a japán ember az idegenben is próbálja őrizni a Japán szokásokat :)
nekem Japán évekkel ezelőtt tetszett meg és szeretnék is majd kijutni.
Sok videó vagy számítógépes oldalakon próbálok sok mindent megtudni a Japán emberekről.
Így találtam rá a te blogodra is és megpróbállak követni úgy hogy írjál bátran és érezd magad jól itt az országunkban. ÉN politikailag nem szólok hozzá se a magyar sem a japán dolgokhoz.
Én is tapasztaltam leírások alapján a japán ember nagyon zárt körülmények között él van a család és a munka hely. Ahogyan írtad akiket ismer azzal udvarias a többi idegen más világ.Számára azokkal szembe nincs udvariság ,segítség. A magyar talán barátságosabb nép, de paraszt bunkó minden nemzetben él. Persze nem kell mindenki nyakába borulás, ölelgetés. Nyilván szivessen megölelnék egy japán turista lányt mert szép kedvesen mosolyog, de nem biztos , hogy örülne neki bizalmaskodásnak venné. :)
Szóval írjál és hadd ismerjük meg a cikkeid alapján a két népet
Szerbusz további szép vidám életet közöttünk és családod körében. :)
süti beállítások módosítása