HAKO készitő naplója

Amikor egy külföldi egy idegen országban él...

2016. augusztus 08. 23:21 - Mimichan

Mai bejegyzésem lehet kicsit másképpen lesz...

Szerencsére, az olvasóim nagyon szimpatikusak.
Mindig félek amikor elosztom a bejegyzést, mert lehet nem tetszeni fog amit írtam, de eddig soha nem kaptam gonosz kommentot. Nagyon hálás vagyok, mert így támogatnak engem.

Amit tudok itt írni, csak azokat amit általánosítok magyarokról. Tudom, hogy mindenki más, és amit írok  természetesen nem mindig így van.

Viszont, azt látom, hogy sok olvasóim élvezi a blogomat, és kiváncsi vannak ahogyan nézi magyarokat egy külföldi. Azt is mondja nekem, hogy így tovább, és sokszor azt is hallom hogy igazam van, bár biztos néha téves is van.

 

Amikor egy külföldi akar tudni milyenek az ittani emberek, és akar barátokozni velük, az elsősorban általánosítani kell az embereket, és probál érteni őket.

Persze, mindinki más... de nem lehet ismerkedni mindenkivel, ezért megfigyel ahogyan viselkednek ők, és ebból probál tanulni őket.

Ezt nagyon természetes dolognak tartom. Ha valaki tud mutatni általánosítas nelkül hogyan lehet ismerkedni az ittani embereket egy külföldi, nagyon szivesen hallgatnám.

És gondolom, hogy ti azt élvez olvasni amit eddig tanultam. Vagy ez nem igaz??

 

 

Viszont, mindig vannak olyan emberek, akik mondjak nekem "Nem szabad áltánosítani minket, mert mindenki más".

Értem miert ezt mondjak, mert persze, mindenki más. Nem mindig így van ahogy gondolom, és nem vagyok hülye. Ezt már tudom!!

De jobban megérteni magyarokat, néha muszálj általánosíitani őket.
És ha valaki mondja nekem hogy ezt nem szabad megcsinálni, nekem teljesen úgy hangzik "nem szabad megérteni magyarokat." 
Viszont, biztos vagyok benne, hogyha nem probálom érteni őket, és 100% úgy viselkedek mint ahogyan Japánban, sokannak nem fog tetzeni és azt mondja nekem hogy "ez nem Japán!"

 

Ahogy többszor írtam, mindenki más...az elsősorban, ez alapján ismerdekem magyarokat, de nekem az is fontos, amit eddig általánosítottam és ebból tanultam. 

 

Mindig vannak olyan emberek azt mondjak nekem, hogy nem szabad általánosítani.

Közben, vannak olyanok is, akik hallani akarnak amit eddig általánosíttottam, és azt mondjak nekem, hogy igazam van.

Melyiknek van igaza?

 

 

Valamikor azt írtam, hogy nem szeretem sztereotípiat.
Egy kategoriaban tesznek engem, és az alapján kezdenek beszélni velem. Igen, ezt nem szeretem.

Viszont, valahogyan néha nekem is ezt kell csinálni magyarokkal, mert japán vagyok, nem magyar, és ez alapján tudom hogyan kell viselkedni velük.

 

Nem szeretem azokat az embereket, aki nem is lát a valóságot és csak szép dolgokat mond, mert sajnos, nem mindig így megy a valáságban, ahogy mondanak szépen.
A valóságban sok minden nagyon bonyorúan megy, de valahogyan kell élnom közöttük. 

Amikor Japánban voltam, nem is kellet általánosítani embereket mint itt, mert már tudtam ahogyan kell viselkedni emberek között és mindig voltak közös dolgok, amit nem is kellet tanulni.

 

Viszont, itt egy külföldi vagyok. Itt minden más. Tanulnom kell 0-ból.

 

Ma többen szólt nekem FB-on, hogy nem szabad általánosítani az ittani embereket. Ehhez akartam mondani valamit.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr899910770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edina.t 2016.08.09. 07:33:58

Nekem kicsit olyan érzésem volt a bejegyzés alatt, hogy az illető kicsit magáravette a bejegyzés lényegét és automatikusan védekező állásba kapcsolt. :) Hiszen az ember szívesen támad ha a hibáit elé tárják.

marha2 2016.08.15. 12:07:01

Egyetértek. Az emberek, akik rád szóltak valószínűleg csak magukban ismerték fel, talán nem is tudatos módon, hogy mennyire sablonos a viselkedésük, gondolkodásuk és ez nem tetszett nekik. Az általánosítás szerintem nem rossz, pont azok vannak ellene, akikre nagyon is illik, velük meg nem kell ilyenkor törődni :D Én például kíváncsi vagyok, hogy hogyan látnak az emberek, milyen kategóriákba sorolnak és milyen sztereotípiákba sorolnak be. Miután ilyeneket közöl velem valaki, már tudni fogom, hogyan gondolkodik. Én azt tanácsolom, hogy ne törődj azokkal, akik az általánosítás ellen vannak, ők csak a saját nemkívánatos tulajdonságaikat ismerik fel.

2016natsu 2016.08.16. 21:09:41

Az általánosítással az a baj, hogy nem működik hatékonyan. Ha a következő érvelésem nem meggyőző, akkor az is egy jó példa a rossz általánosításokra :)

A modern nyugati társadalmak egyik vívmánya, eredménye az egyén. Az, hogy az emberek önmegvalósítóak, saját célokért küzdenek, ha kell bárki ellen. Különbözni akarnak a másiktól, és ha be is illeszkednek egy csoportba, akkor az a csoport különbözni fog a másiktól. E nélkül elveszettek. Mindenki mást is az alapján tudnak megérteni, hogy miben különbözik.

A keleti társadalmak (bennük Japán is) és az ott élő emberek hagyományosan nem ilyenek. Nem a megfelelő közösséghez akarnak tartozni, hanem a közösségnek akarnak megfelelni. A dolgokat nem megkülönböztetni akarják a másik dologtól, hanem arra törekednek, hogy a dolgok harmóniába kerüljenek egymással. Az egyén, közösség nélkül elveszettnek érzi magát.

A természetes gondolkodásmódnak tűnő általánosítás, a dolgok harmóniájának megértése és megteremtése a nyugati ember számára nem más, mint a különbözőségének letagadása. Elvből nem akar egyetérteni vele. Tehát elvből elutasítja, vitatkozik vele. És már a vitatkozás tényétől is megnyugtatóan különbözni fog.

Persze vannak átfedések, nem fekete és fehér, hanem inkább világosszürke és sötétszürke...

Mimichan 2016.08.17. 09:11:25

@marha2: Elnézest kérek, hogy késön írok vissza... Egy barátnőm látgatni jött és most nálam van. Mindennap ide oda megyek... (és kicsit fárad is vagyok...
Szerintem, azért mindig félek amikor elosztom új belyegyzést, mert a blogomon tele van általánositással, és tudom, hogy nem mindig így van. De az is igaz, hogy ezeket minden amit látam MO-on, mert néha sok magyarok így viselkednek. (és sokszor nem is értettem miert... ezért mindig vilagosan látom ezeket.) Viszont, ha ezeket mondom, valaki nevet, de valaki döhös is lesz.

Mimichan 2016.08.17. 09:44:11

@2016natsu: Teljesen igazad van. Különbözni akarnak a másiktól, ezért sok magyarok nehezen tudnak együtt dolgozni. Ez is egy általánositás, de sokszor igaz.
Japánban sokan a közösségnek akarnak megfelelni, ezért jobban tudnak dolgozni együtt mint magyarok. Ez is egy általánositás, de sokszor ez is igaz.
Ezekról beszélek, de mindig vannak akik nem szeretik. Teljesen értem miert nem tetszik nekik, de amikor beszélek magyar szerelőkról (mert ők egy nagyon jó pelda), sokszor nem tudnak jól válaszolni nekem. :p

Kék Hajnal 2016.11.26. 14:59:26

Hát, nehéz kérdés ez...
A sztereotípiák egyszerre hasznosak és egyszerre károsak.
Hasznosak, mert általuk az ember kicsit könnyebben fel tudja térképezni a világot, könnyebben el tudja magát helyezni benne. Megtanuljuk, hogy például az olaszok nagyon közvetlenek és barátságosak, nagy hangon beszélnek, fontos nekik a család; hogy az amerikaiak is barátságosak, de sokszor inkább csak felszínesen; vagy hogy a japánok távolságtartóbbak, udvariasak, és nehezebben nyílnak meg.
Persze mindig lesznek egyéni különbségek, de mégis, ha az ember odautazik egy országba, legalább nagy vonalakban fogja tudni, hogyan viselkedjen, mire számítson.
Aztán majd ha megismert pár egyént, akkor lehet ezen a megtanult képen finomítani.

Talán olyan ez, mint mikor az ember iskolában tanul egy tárgyat. Mikor először tanulunk matematikát, csak az egyszerű számolást vesszük. Aztán idővel megyünk az egyre bonyolultabb dolgok, részletek felé.
Egy csoport ember megismerése is szerintem ilyen. A nagy, általános képtől haladunk a kis részletek felé.

Szerintem igenis léteznek általános jellemzők egy-egy kultúráról. Aztán persze ha egy emberről kiderül, hogy ő nem pont olyan, akkor lehet változtatni a véleményen,őt máshogy kezelni. De lehetetlen minden embert ismerni, és addig hasznos az általános kép.
Nem hiszem, hogy az általános karakter rajzokat ki kéne dobni. Vannak bennük igazságok.

És biztos vagyok benne, hogy akármin is sértődött meg valaki, nem akartad megbántani :)

Elhiszem, hogy nehéz lehet a nulláról egy új környezetben megtanulni az ott jellemző szabályokat, szokásokat. Kitartást kívánok hozzá! :)
És remélem, nem írtam túl bonyolultan! ^^; Csak ez egy bonyolult téma :)
süti beállítások módosítása