HAKO készitő naplója

Néha küzdöm Magyarországon.

2016. augusztus 31. 12:25 - Mimichan

Sziasztok!
Tegnap mentem a nyelviskolába vizsgát tenni, de azt mondták, hogy jól beszélek, és nincs náluk olyan osztály, amely nekem való.
Örülök, de nem örülök.
Sajnos ez az ingyenes magyar óra nem volt nekem való. Ezért tovább keresek más iskolat.

Ha Japánba mesz és ott akarsz élni, akkor valahogyan fogadnod kell az emberek szokásat és gondolatait, és jó lenne, hogyha te is úgy viselkedsz mint egy japán ember.
Mert így japánok is könnyebben fogadnak el téged.

Viszont, ez sajnos nem mindig könnyű dolog, mert ha egy felnött ember vagy, neked is van saját gondolatod, amely hiszel benne.
Néha találsz hulye sokást is, de jobb ha inkább élvezed, mint ellene lenni, mert ezt a szokást nem tudsz változtatni.   

 

Viszont, sajnos, én mindig küzdöm ezekkel.
Néha tényleg nem értem ittani embereket. 
Ma érról írni fogok.

Egyik nap, magyar szerelőkről beszéltem egy magyarral.
Úgy néz ki, hogy ez nem csak MO-on így van, hanem más országban is, de nekem nagyon furcsa, hogy ök nagyon ritkán jönnek a megbeszélt időpontban.
Sokannak nem érdekes, hogy vevőjuk várnak rájuk, és ha tudjak hogy késni fognak, akkor se nem telefonalnak, és minding vevőknek kell várni sokáig, náha egésznap is... ilyenkor nem is tudnak elmenni sehova, mert közben lehet jönni fog a szerelő.

Ha van ilyen szerelő Japánban, nem is tud penzt keresni.
Senki nem fog hívni őt, és senki nem is fizet neki.

Sokáig ném érttettem, hogy hogyan lehet ennyire rosszul viselkedni a vevőknek, de sajnos ez a valóság MO-on.
Valahogyan fogadnom kell, mert ezt a szokást nem tudok változtatni.

Viszont... amikor erról beszélgettem valakivel, azt mondta nekem, hogy „hát... megértem őket... nem haragszom rájuk, mert nehéz érni pontosan...sokszor van olyan helyzet nekik, hogy más vevőnél több munka lett mint gondolta, vagy nagy dugó van az utcán... úgyhogy sok oka lehet késni...”

És megdöbbentem erre a logikára!
Mai világban, mindenkinek van móbiltelefonja.
Ha késnek, akkor tudnak telefonálni vevőknek, de azt se nem csináljak, és azért nem csináljak, mert szárnak ránk.
de akkor is ez az ember, azt mondja, hogy megérti őket....???
Telyesen hülyenek néztem.

Nem gondolom, hogy mindenki így gondol mint ő, és ezeket a rossz szokást én nem tudok változtatni.
Viszont ezt a rossz szokást nem akarok tanulni.
És nem is akarok elfogadni ahogy ő, mert rossz dolog az rossz dolog.
Tiszteletet fontosnak találom. Ez hulyeség?

Szovál, néha ezekkel nagyon küzdöm, mert nekem is van olyan dolog, ami hisszem benne, és ehhez őszintén akarok maradni.

Amikor valakivel találkozom először, mindig a tiszteletemet probálom adni neki, különösen Magyarországon.
Ha nem ad vissza tiszteletet nekem, akkor már nem érdekel nekem.
Sokszor látom olyan embereket, aki szárnak idegenekre, de ezt nagyon rossz dolognak találom, és senkinek nem jó, szerintem, mert nem lehet tudni milyen ember ő.
Minden találkozás nagyon fontos. Tisztelet kell hozzá.

Persze vannak olyan emberek is, aki nagyon szimpatikusan viselkednek velem.
Ha tisztel engem, én is tisztelek őt, és ez nagyon fontos, mert majd körülöttem mindenki olyan ember lesz.
Így boldogan lehet élni, és ez a lényeg.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr7211665484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marha2 2016.08.31. 18:53:32

Nem tudom megérteni, hogy a magyarok többsége miért olyan elnéző az ilyesfajta viselkedéssel szemben, én rühellem a pontatlanságot. Személy szerint, pontosságra törekszem, nagyon nem szeretek késni, ha tudom, hogy elkések és nem fontos a dolog, akkor inkább nem is megyek oda, ha meg fontos, akkor minimum szólok. Persze megérthető, hogy az ember egy nem túl gazdag országban sokszor több munkát vállal, mint amivel bír, de ahogy te is írtad ilyenkor minimum szólni kell. Legközelebb, ha szerelőt vagy ilyesmit hívsz csak közöld vele, hogy ha nem szól a késéséről, akkor nem fizeted ki :D Én már csináltam ilyet és vitázás után egyszerűen nem lehetett mit kezdeni a helyzettel, én megkaptam, amit akartam ő meg nem lett kifizetve :D Persze nem minden helyzetben lehet eljátszani.

Egyébként, ha szeretnél megtanulni jól magyarul, akkor segíthetek neked, az írói tevékenységeim miatt sok tájszólást, nyelvtani pontatlanságot, szlenget, beszédstílust ismerek meg nagy a szókincsem is :D Igazából én meg szeretnék japánul tudni, ha gondolod cserélhetünk is, ha nem tetszik az egyoldalú segítség :D

2016natsu 2016.08.31. 21:29:56

Az egyik fajta késő az eleve késve indul, és az autóból, tökéletesen járható forgalmi viszonyok között telefonál, hogy "Sajnálom, dugóba kerültem, de nemsokára odaérek". És még ekkor is korábbi időpontot mond, a késésének kisebbítésére, mint amennyi idő alatt valójában oda fog érni.

[off]
Ezt egy kicsit elszabtad :) (nincs betűcsere, így mondható)
"sz*rnak idegenekre" ezt sem akarod a blogodon írni. Majd valaki elmondja pontosan mit jelent.
[/off]

Ami a magyar tudásod illeti, úgy tűnik nagyon sokat tudsz, és valóban lehetséges, hogy nyelviskolában már nincs a szintednek megfelelő óra. Viszont még így is érezhető a nyelvtani hibákon keresztül, hogy nem az anyanyelved.
(Alanyi és tárgyas ragozások keverése, szórend, stb).
Mindenképpen javasolnám, hogy írj úgy, hogy az írásaidat egy anyanyelvűvel kijavíttasd. És ezekből tudj tanulni. Sokszor nyelvtanilag nem helytelen amit írsz, de a szórend miatt más jelentést kap a mondat mint amit az adott kontextusban helyesen mondani lehetne. Igazán nehéz úgy idegen nyelvet jól megtanulni, hogy kedvességre hivatkozva, nem javítják ki a hibáidat, mert az érthetőséget már nem zavarja nagyon. De így megmarad a tudásod a jelenlegi szinten.
Ha nyelvgyakorlás céljából írsz/beszélgetsz, külön kérd meg a beszélgetőpartneredet, hogy javítsa ki ha valamit rosszul mondasz. Ne foglalkozzon azzal, hogy ez bántó-e, és te se bántódj meg azon ha ezek után folyton kijavít, vagy elmagyarázza, hogy mit jelent amit mondtál.

がんばって!

Mimichan 2016.09.01. 00:40:30

@marha2: Úúúúú.... nem hiszem el.... Sokat írtam vissza neked, és minden tűnt el...
Probálom meg egyszér írni... :((((((

Köszönöm szépen a kedves kommentodat! Mindig olvasod a blogomat, és ennek nagyon örülök!

Úgy néz ki, hogy nem csak magyar szerelők ilyenek, hanem más országban is talalhatók, de amikor más magyar probál védeni őket, ezt tényleg nem értem. Lehet, hogyha ilyen leszek, akkor kicsit jobban érezni fogok? Nem tudom.
De egy dolog az biztos... nem vagyok elég rugalmas, azért meg mindig küzdöm ezekkel. Soha nem viselkedek rosszul veluk, de ezektól is néha nagyon nehéznek érzem. Lehet, hogy inkább tanulnom kell hogyan kell szerelni mindenet.

Mimichan 2016.09.01. 00:53:41

@2016natsu: Szia, Natsu!

Igazából tudom mit jelent amit írtam. Szandékosan írtam így, mert tudom hogy csúnya, de azt gondoltam, hogy ezek a szavak pontosan mutat amit csinálnak másoknak. Legarább én úgy érzem, de lehet magyaroknak nem. (?)

Igen, mások is mondták ezeket a hibákat, de tényleg nekem nehéz...
És igazából, mindig ugyanaz szavakat haszálok, ezekkel valahogyan tudok mesélni sokat.
Sok könyvet is kell olvasnom, de nekem nincs törelem... mindig két szótárt kell hasznalnom. Ezt se nem szeretem...
Motivaciót akarok szerezni másoktól. Ezért nem rossz ötlet iskolába járni, szerintem. :)

Mimichan 2016.09.01. 07:39:19

@marha2: Ó, nem írtam a tanulásról... elnézest...
Ahogy írtam Natsu-nak, azt gondoltam, hogy inkább jobb hogyha csoportban tanulok. Nyelvtant szeretnék tudni és másoktól mativaciót is akarok.
Ezért egyelőre úgy döntöttem, hogy iskolaba megyek.
Ha kell segitséget, akkor szólok. Köszönöm! :)

Kék Hajnal 2016.11.26. 14:46:47

Szia!

Most találtam rá a blogodra, és nagyon érdekes olvasgatni!
Fantasztikus, hogy ilyen szintre megtanultad a magyart :)
Ha kell segítség a tanulásban, szívesen segítek én is! Szakmámat tekintve angol tanár vagyok, tehát a nyelvtanítás közel áll hozzám, még ha nem is magyart tanítok, de javításban, magyarázatban szerintem tudok segíteni. :)

Nem vagyunk egy nagy ország, ezért minden kis érdeklődés, ami külföldiektől jön, jólesik :) Érdekes olvasni, más kultúrából jött emberek hogyan látják a mi szokásainkat.

Teljesen egyetértek veled, én sem értem, miért elnéző bárki az ilyen link szakemberekkel!
Pontosan így van, mióta mindenkinek van mobiltelefonja, nem lehetetlen odaszólni valakinek, hogy bocsánat, de késni fogok.
Nekem is volt sok rossz tapasztalatom a szerelőkkel. Ellenben éltem Japánban is éltem egy ideig, ott egyszer eltört a WC csöve, ezért kijöttek megjavítani. Nagyon gyorsak, pontosak, és tiszták voltak. Vicces, hogy ezt mondom, de ott egy WC szerelés is jó élmény volt. :)

Cincúr M. 2017.10.06. 11:49:09

Szia! Az én apukám is szerelő. Ő már az elején tisztázza mi mennyibe kerül, majd felméri a problémát. Mindig telefonál, ha késik vagy ha hamarabb ér oda, netán ha csúszás van. Még egyetlen vevő sem panaszkodott. :)
süti beállítások módosítása