HAKO készitő naplója

Magyaroszágon dolgozni jobban szeretem

2016. április 24. 12:12 - Mimichan

Az elsősorban, azt szeretnék mondani, hogy nagyon hálás vagyok minden olvasómnak. 

Eddig néhány bejegyzést irtam. Nagyon élvezem, és annak is örülok, hogy mindenki aranyosan ir vissza nekem. Emiatt, mindig úgy érzem, hogy meg többet akarok irni, és ez nagyon jó magyar tanulásomra is.
Nagyon szépen köszönöm!

 

Ma arról irok a munkahelyról.
Amielött jöttem Magyarországra, Japánban is dolgoztam.

Tudom, hogy sok magyar megy külföldre munka miatt, mert Nyugati országokban altalában jobban fizetnek.

Az igaz, hogy Japánban jobb fizetést kaptam, és itt Magyarországon sokkal kevesebbet.

De akkor is, én jobban szeretem Magyarországon dolgozni. Megmondom miért.

 

* Közel a munkahely.

Szerencsére Budapeten találtam a munkahelyet. Mivel sok japán cég vidéken van, sokkal nehezebb lett volna, ha nem talaltam volna ezt a munkahelyt.

Japánban, mindig Yokohamaban vagy Tokióban dolgoztam. Minden reggel zsúfolt vonatokkal jártam munkahelyre.

zsufolt1.jpg

zsufolt2.jpg

Minden reggel ezekkel járni nem könnyű. :(

Ráadasul, a zsúfolt vonatokon, nőknek mindig kell vigyázzni, mert néha van olyan ferfi, aki tapintázik feneket. Sajnos, majdnem minden japánnőnek van rossz tapasztalata ebben a kapcsolatban. Persze, nekem is. Emiatt csak nőknek való vonatok is léteznek, bár akkor meg nem volt ilyen vonat, amikor ott voltam.

És mivel kicsi messze volt a lakásunk a vonat allomástól, altalában 1.5 óra kellet utazni csak oda felé.

Most csak fel óra alatt tudok érni a munkahelyemre. Nekem ez pont jó,
Tudom, hogy Magyarországban is sokan utazik sokkal többet, ezert inkább szerencsés vagyok, és ezt a helyzet nem hagynám.

 

 

* Kollégaim

A munkahelyemen, sok magyarokkal, németekkel, japánokkal dolgozom.
Ne haragdjatok, hogy ezt mondom, de mindig azt hittem, hogy magyarokkal dolgozni nagyon nehéz lesz, mert a privát életemben, sok rosszat is tapasztaltam.

Eddig sok magyarokkal dolgoztam. Voltak rossz magyar dolgozók is, de ezek mindig ugyanaz cégekben találtam.

Szovál, azert rosszul dolgoztak, mert rosszak voltak a cégek vagy főnökei. Az biztos vagyok benne.

Jó cégeknél, problema mentesen dolgoznak. Azt hállottam, hogy magyarok munkaföggű, és ez valamennyire igaz, szerintem. Mivel csak jó cégekkel dolgozom, nekem nincs problema magyarokkal dolgozni.

Inkább, németekkel van problemam. Szerintem, azert nem dolgoznak jól, mert rossz a főnökei, és az is, hogy nem beszelek nemetul. 

Persze, altalában japánnokkal nekem nincs problema. 

 

*Szabadság

Ez a legnagyobb oka, miért itt jobban szeretem dolgozni mint Japánban.

Azt hiszem, most minden évben 29 szabad napot kapok.

Amikor voltam Japánban, "hivatalosan" csak 10 nap szabadságom volt.

Azert irtam "hivatalosan", mert bár a papiron irva van "10 napot adnak", annyit nem adnak altalában.

Nem csak Magyarországon, hanem Europaban, kedves szabály van az alkalmazottoknak.
Itt, ha nem 29 szabadnapot kapok, akkor a cégnek kell fizetnie nekem.

Japánban ilyen szabaly nincsen, ráadasul, ha van, akkor is sok kicsi és középes cég nem érdekli, és ez a problema is.

Emlékszem, hogy amikor dolgoztam egy cégnél, a csaladommal külföldre utaztam. Amielött szabadságot kaptam, persze a főnökömtól engedelyet kellet kapni, de mivel nemzetközi ünnep is volt, csak 3-4 napos szabadságot kellet,
De akkor is, mivel kevesen kér a szabadságot igy, sokat kellet magyarazni miert akarok ezt a szabadságot. Egyszerúen, nem akarnak adni ilyen szabadságot senkinek, mert másiknak több munka lesz.

Amikor tudtam, hogy ennyi sok szabadságot kaphatok Magyarországon, nagyon meglepödttem, és nagyon nagyon örültem.

Azért jobban szeretem Magyaországon dolgozni. Persze kevessebb a fizetésem, de több szabad idöm van. 

 

 

Sokszor azt is hállottam, hogy itt nagyon sok rossz cég van. Peldaul, nem fizetnek amikor kellene, vagy csak feketen fizetnek, és nincs sehol bejelentkezve. 
Ez tényleg borzasztó. NAVnak, nagyon sok lehetősége van penzt gyujteni, ha ilyen cégeket keresnek. Ezeket ök csinaljak? Ha igen, miert ennyi sok rossz cég van itt??

 

Ma, csak én esetemról irtam.
Nekem egy bajom van ennél a cégnél.  Mivel nagyon pici ez a munkahely, mindig attól félek, hogy bezarnak.
Ha, kirugnak engem, sokkal nehezebb lesz az ittani életem.
Egyelőre, a fenti okak miatt, jelenleg Budapesten dolgozni jobban szeretem. 100% budapesten maradok, addig van ez a munkahelyem.

Szerintem, ha Budapesten élő magyar talál a normal munkahelyet Budapesten, akkor magyar szabály miatt, nem sokkal rosszabb mint Japánban dolgozni, szerintem. (persze, fizetés is fontos bár...) 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr888658430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tavilily 2016.04.24. 12:50:13

Magyarországon az iskolások is többet hiányozhatnak, mint Japánban :)
Itt ha beteg vagy, elmész orvoshoz és ad papírt, hogy beteg voltál, ezért hiányoztál az iskolából. Betegen nem szabad iskolába, vagy dolgozni menni! :)

Mimichan 2016.04.24. 13:02:17

@tavilily: Lehet rosszul mondom, de szerintem, Japánban, sokan úgy gondolja, hogy azert 10 nap szabadnapja van évente, mert akkor lehet használni amikor beteg. :( Én is kaptam magyar papirt olvastól amikor beteg voltam, de ilyenkor kicsi keves lett a fizetés. Bár ez telyesen érthető.

Yola Bruckner 2016.04.24. 14:10:27

Örülök, hogy szeretsz itt lenni és itt dolgozni.
A táppénz ( betegség esetén a fizetés) a fizetésed 60%-a és 1 éven keresztül jár. Amikor kórházban vagy akkor a fizetésed 50%-a a táppénz.
A szabadság idejére a havi fizetésed átlagát kapod, és kérhetsz fizetés nélküli szabadságot is. ( akkor nem kapsz pénzt)

Mimichan 2016.04.24. 16:11:43

@Yola Bruckner: Hát, 29 napos szabadság eleg nekem. Nem gondolom, hogy fizetés nelküli szabadság is kell. :)))) Köszönöm, ezt jól tudni! :D

moka_ 2016.04.25. 06:35:51

Szerencsés vagy, hogy jó cégnél dolgozol. Itt is 11 nap szabadság volt régen, sokáig. Nagyon szenvedtem tőle. Minden évben 1 nappal lett több, úgy emlékszem. Én semmi pénzért nem dolgoznék Japánban. Az egy rabszolgaság. Jól tetted, hogy eljöttél

Mimichan 2016.04.25. 07:02:15

@moka_: Nem tudtam, itt is csak 11 nap volt!?? Igen, tudom hogy szerencsés vagyok... Azert kicsi féltem, hogy mit szól magyar olvasóim ehhez, de akkor is mindenki kedves, és nagyon orülok. :D
Mivel sok magyar allandóan valamire panaszkodik, azt akartam mutatni, hogy Magyarországon is vannak jó dolgok. Peldaul ez, amit irtam. Te is most Magyarországon vagy? Gyere vissza és szólj vissza, mert veleményeid is nagyon érdekes!

Thrixyyy 2016.05.01. 03:58:09

Azért van sok "rossz cég" Magyarországon, mert nagyon nehéz sikeres vállalkozást csinálni itt. Nagyon sok adó van hivatalosan minden vállalkozó nyakán: pl 100 Ft-ból 93 Ft az államé, 7 Ft a vállalkozóé. Sokat lehetne erről beszélni, de utána is lehet olvasni.

Ezért nehéz kifizetni az alkalmazottakat időben, legálisan. De e nélkül nem lesz nyugdíj, sem beteg ellátás (habár jobban jár az ember ha inkább egy magán klinikán fizet érte, csak az sokba kerül. Inkább vigyázzunk magunkra, hogy ne legyünk betegek.)

Mimichan 2016.05.01. 11:06:58

@Thrixyyy: Igen, ebben én is elhiszem. Magyarország AFAja a világ legmagasabb AFAja. Most Japánban 8%, de a kormány akar 10%-ra felemelni. Emiatt sok cikk talalható AFA-ról, és úgy mutatta egyik cikk, hogy Magyarországon nagyon magás adó van, de sok vesztegetés miatt, mindig szegény jólét van. Nem minden cikk helyesen ir Magyarországról, de ebben a cikkben igazat irtak.
süti beállítások módosítása