HAKO készitő naplója

Kiváncs vagyok, hogy erről mit gondol a magyar olvasóim...

2016. április 25. 19:44 - Mimichan

Ahogy többször irtam, ebben a blogban jókat is, rosszakat is irni fogok. 

Úgy látom, hogy sok magyar állondóan valamire panaszkodik, de sok jó dolgok is vannak. Talán arra nem nagyon néznek. 

De viszont, ma kicsi gonosz leszek. Arról irok, ami egyaltalán nem tetszik ebben az országban.
Nem politikaról, hanem egyszerú dologról, amit lehet te is csinálod, de tudsz változtatni, ha gondolod.
Persze, ez csak én veleményem, de talán jó tudni, ahogy gondol egy külföldi, amikor ezt lát Magyarországon...

 

Szovál... cigiról beszélek.

 

Ebben az országban, tényleg sokan cigiznek... :(

Mindig azt panaszkodnak magyarok, hogy nincs penzük, de ezt nem hinném. 
Ha nekem nincs penzem, nem vasarolok cigit. Az biztos.
Azert vasarolnak cigit, mert gazdagok a magyarok

 

Japánban egyire kevesen cigiznek, mert ez mar nem divatos és drága.
(Pontosan nem tudom az árakat, de lehet, olcsobbak mint itt.)

Ott majdnem minden dohanyzónak saját hamutartója van a zsebében, mert ez az egyik etikett.
Legarább nem bepiszkol az utcákat.

Ezek a mobil hamutártok. 

hamuttar2.jpg

hamuttar.jpg

 

Itt Magyarországban, sok cigi talalható az utakon. Nem csak fiatalok, hanem idősek is dobnak ki az utcán. Itt nincs olyan ember aki mutat mi a jó, mi a rossz? Milyen lesz a jövő Magyarországon? 

 

És az se jó, hogy sokan setálva cigizik. Utálom amikor ilyen ember setál elöttem, mert mindig kapok a hamut tőlük. Volt olyan is, bement a szemembe. Nagyon nagyon idegeszitő!!

 

Es meg van valami... kivancsi vagyok, hogy mit gondoltok fiatal anyakról meg apakról, aki kis gyerek méllete álandóan cigiznek. A gyerekekkel setálva, cigizik az utcán... ez valami sokk nekem.

 

Egy pár évvel ezelött, valtoztottak a szabaly Magyarországon. Emiatt mar boltosok nem dohanyoznak az üzlete elött, de amikor régen jött a családom látgatni engem, azt mondta a hugom, hogy itt nem akar boltokba bemenni, mert eladók a bejarat elött cigiznek, mintha azt mondjak hogy ne gyere be. 

 

Szovál... nem mondom, hogy mindenkinek legyen egy hamtartója a zsebben, de egyaltalán nem érdekes, hogy bepiszkitnak a saját városat és országat?

Ha te is szoktad ilyesimit csinalni, de ezt a blogot olvasod...és kiváncs vagy ahogy gondolnak külföldiek magyarokrol, és azt kivánsz, hogy jó veleménye legyen, akkor tényleg érdemes ezt javitani, szerintem.

 

"Ha abbahagyom ezt a szokást, akkor is mindenki tovább csinálja. Ezzert nem fog változtani semmit"
Ha ezt gondolod, akkor MIATTAD minden ugyanaz marad. 

 

Húúúú, ma úgy beszélek, mint egy tanár vagy vezető, vagy politikus, vagy nem tudom, de kivancs vagyok mit gondolnak magyarok errol a szokásról.

Egyaltalán nem érdekes??

Mivel szeretem Magyarországot, nagyon kivánok, hogy tisztán tart mindenki ezt a szép országot.

23 komment
Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr218662578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tavilily 2016.04.25. 20:03:44

Teljesen igazad van! :)
""Ha abbahagyom ezt a szokást, akkor is mindenki tovább csinálja. Ezzert nem fog változtani semmit"
Ha ezt gondolod, akkor MIATTAD minden ugyanaz marad. " <--- Ezt én is így gondolom!

Másrészről; Van pár lényeges különbség az emberek neveltetésében itt és Japánban. Japánban nem okoznak problémát másoknak, mert ezt tanulják, itt ilyen nincs. Egyébként én ezt Magyarországon jobban szeretem. Japánban ha mindenkire oda kellene figyelnem, nagyon stresszes lennék! :O

Balazs Csiky 2016.04.25. 20:57:22

Ez sajnos nem egy magyar sajatossag! Ugyan ezt latni mindenhol Europaban! A japanok ebbol a szempontbol abszolut kuriozumnak szamitanak az oreg kontinensen a hordozhato hamutartoikkal (ami nekem felettebb gusztostalannak tunt, amikor eloszor lattam. Hogyan tud valaki egy teli hamutartoval a zsebeben maszkalni, ami valljuk be, budos?!).

Mimichan 2016.04.26. 00:30:06

@tavilily: Igen, telyesen értem amit mondod, de magyaroknak nem éredekes hogyha valaki kakil mindenhol? Persze, ez nem kaki, hanem cigi, de akkor is bepiszkitnek az utcakat és városokat. Én nem azt mondom, hogy ne kakiljatok, vagy ne cigizjátok. Ha csak azt mondom, hogy ha felnött ember vagytok, kicsi gondoljatok ahogyan csianalod.

Mimichan 2016.04.26. 00:36:30

@Balazs Csiky: Szia, azt hiszem ismerem téged. :)))))) Én is sok helyen voltam Europaban, de csak túrisztaként, ezzert itt csak Magyarországról irni tudok, és szerintem ez nem baj.
Nem, nem tartanak a hamut sokaig a zsebben. Amikor talál szemetládat, ott dobnak ki. Ezert nem kell tul sokat aggodni a szagról. :)))

Mimichan 2016.04.26. 01:03:35

@Balazs Csiky: Balázs! Te budos szagról aggodsz, de azt a gusztostalan szagot szivod, nem zsebedbe, hanem a testedbe... :(((((

Dia chan 2016.04.26. 02:04:32

Én is dohányzom... DE... nem mindenki bunkó. :) Én Magyarországon mindig megálltam egy hamutartó mellett és ott szívtam el a cigimet. Nem dohányzom menet közben. ha nem volt hamutartó, nekem is van japán hamutartóm, amit nagyon praktikusnak találok. Itt Japánban sem gyújtok rá ahol nem szabad, az utcán nem nagyon szoktam. És nem szemetelek :) Nem mindenki egyforma. Nagyon tetszik a véleményed egyet is értek veled mindenben, annak ellenére, hogy én dohányzom. :)

Mimichan 2016.04.26. 05:35:25

@Dia chan: szia, Dia-Chan! Persze, nem mindenki egyforma, es nagyon örülök, hogy ilyen dohányzók is vannak mint te! :D En nem azt mondom, hogy nem szabad dohányozni. Csak azt kívántam, hogy legyen sok olyan ember mint te! Remelem, hogy az olvasóim érteni fog amit akartam mondani... Nem vagyok Anti-dohányzó, hanem Anti-bunkó dohányzó.

Mimichan 2016.04.26. 05:41:07

@Dia chan: megint en vagyok! Ugye, most Japánban élsz? Melyik országban olcsóbb csigi?
Mivel nem vásárolok, nem tudom, de azt hiszem, hogy Japánban olcsobb mint sok mási országokban. Igaz??

Dia chan 2016.04.26. 07:17:11

@Mimichan: Én 430 yen-ért (1072 Ft) veszem. Biztosan van drágábban is. Ha a japán fizetéseket nézem,szerintem mindenképpen Japánban olcsóbb. Mert a magyar fizetéshez képest 1 doboz nagyon drága otthon.

Mimichan 2016.04.26. 12:47:48

@Dia chan: igazad van! elfelejtettem árfolyamról! :)))))
De úgy tudom, hogy nyugati Európában sokkal drágább mint Japánban. Nem tudom pontosan mennyibe kerülnek itt, de igen, az biztos hogy nagyon drága magyaroknak. Lehet meg drágábbnak lenni! :)))) Bocsi, tudom, hogy neked nem jo. :p

marha2 2016.04.26. 14:32:12

Nem tudom külföldön hogy megy, de engem kifejezetten irritál, hogy kis túlzással, minden négyzetcentiméteren negyvenhárom köbméter csikk van eldobálva a közterületeken. Meglepő és felháborodásra okot adó, hogy mit vesz észre egy külföldi ember, mikor ide jön. Meg tudom érteni, hogy zavar téged, engem még úgy is irritál, hogy ebben nőttem fel. Nem értem a dohányosokat, mivel sosem dohányoztam, de legszívesebben felgyújtanám az összes dohányültetvényt, hogy az emberek értelmesebb dolgokra pazarolják a pénzüket. Vannak olyan viccek, amiben pont azzal poénkodnak, hogy ha nem cigizik valaki mennyi pénze megmarad. Most komolyan, ha Magyarország teljes lakossága egy évre azt a pénzt, amit cigire költene el, inkább az államnak adná, már nem lenne államadósság. Bár én hiába háborgok itt magamban, sajnos több az, akinek csak húsleves van a fejében és nem képes nemet mondani egy abszolút egészségkárosító és pénzrabló szenvedélybetegségre. Mondjuk még mindig jobb, mint alkoholistának lenni...

Mimichan 2016.04.26. 18:52:41

@marha2: Amikor találtam a kommentodat, mivel elöször nem értettem, azt hittem, hogy nagyon dühös lettel rám a bejegyzésem miatt! :O
Most már minden pontosan tudom mit irtad. :)))))

Mivel erről soha nem beszéltem magyarokkal (kivéve a férjemmel), én azt hittem, hogy magyarok már nem érzi mint én. Azt gondoltam, hogy lehet nem érdekes nekik, mivel itt nöttek fel és ezt az egészet valami normalis dolognak látjak.
De ez nem volt igaz.
Teljesen normaislnak tartom a veleményedet, és nagyon örülök, hogy ilyen emberek is vannak magyarok között.
De azt javasolom, hogy ne gyújtjad fel az összes dohányültetvényt, mert kapjak téged rendőrők!
Talán egyet lehet probálni titokban. :)))))))

marha2 2016.04.27. 09:42:29

@Mimichan: A felgyújtás csak egy szemléltető példa volt, amivel szerettem volna kifejezni az ellenszenvemet a dohányzás iránt, nem fogok ténylegesen ilyet csinálni :D Egyébként bocsánat, hogy ilyen komplikáltan, számodra nehezen érthetően fogalmazok, de íróként nem vagyok hozzászokva az egyszerű mondatszerkezetek képzéséhez.

Mimichan 2016.04.27. 10:01:24

@marha2: Persze, tudom! Csak vicceltem! :)))) Lehet normálisan írni, ahogy szoktal, mert abból is tudok tanulni!

tavilily 2016.04.28. 18:31:14

@Mimichan: De, engem zavar. Én nem szemetelek az utcán. Ha látom, hogy egy barátom szemetel az utcán, rászólok, hogy szedje össze, ha ő nem szedi össze, akkor majd én. Az intelligens emberek erre rájönnek :) Idegeneknek nem merek szólni, ha látom, hogy szemetelnek :( (De a barátaimnak mindig szólok!)

Mimichan 2016.04.28. 19:00:49

@tavilily: Nagyon jól csinálod!! Japánban mindig volt olyan idegen bácsi, aki mindig szól, ha talál olyn embereket aki szemetel az utcán, de most mar ott is kevés vannak. Itt Magyarországon kell vigyazzni az idegenekkel, mert veszelyes lehet. :(

Thrixyyy 2016.05.01. 03:42:55

A világ legfeleslegesebb dolgának tartom a cigarettát. Kipróbáltam, nem tetszett, és 14 évesen is rájöttem, hogy csak pénzkidobás. De legfőképpen tönkreteszi a szervezetet. Igen, minden dohányos nagyon jól tudja, hogy néz ki a tüdeje 10 év cigizés után, de a függősége erősebb, mint az egészségtudata.

Érdekességképp szeretném megjegyezni, hogy miért cigarettáznak ma az emberek ilyen tömegben Magyarországon (máshonnan nincs konkrét képem). Amikor középiskolás voltam, népszerű dolog volt a cigizés, mert tudtuk, hogy a mi korunkban ez tiltott, és minden tinédzser lázadni akar. Elvonultak csoportok és közösen dohányoztak, és ilyenkor olyan dolgokat beszéltek meg egymás között, pletykákat, amit az osztálytermekben, udvaron nem tettek volna.

Szerintem ezért van ennyi függő ember, mert közösségépítő szerepe is van a cigarettának. Ezeket a kellemes beszélgetéseket az agyunk összeköti a dohányzással. Így akármikor cigarettáznak, tudat alatt is erre gondolunk éveken keresztül is.

Mimichan 2016.05.01. 10:52:48

@Thrixyyy: Igen, ebben egyetértek veled! Amikor elöszőr dolgoztam sok magyarokkal, munka időben együtt mentek ki cigizni. A kezukben volt kávé és cigi, és kint egütt beszélgettek. Akkor megtudtam, hogy a cigi egyik eszköz lehet neki. Ezzél tudnak bent lenni tarsak között.

Bár utalok cigit, elfogadom, hogy cigiznek. Csak ne zavarjanak másikat. Ez a lényegem.

S.Zsófi 2016.05.20. 17:11:12

Szia! A keresztszemes facebook csoportból jutottam ide. Nagyon tetszik a blogod, szèpek a munkáid ès èrdekeseket írsz.
Ezzel a bejegyzèseddel pedig teljesen egyetèrtek, engem is idegesítenek a bagósok, a dohányzási kultúra, ami a legtöbb embernèl hiányzik sajnos :-(

Mimichan 2016.05.20. 19:51:51

@S.Zsófi: Nagyon örülök hogy ide jöttel! Azt is látom, hogy szabály miatt, jobb lett mint régen, de meg nagyon sok dolog van ami kell javitanni. Ez nem politika, hanem emberek. Nekik kell gondoni, ezert itt akartam irni. :)

2016natsu 2016.06.06. 14:57:46

A dohányosok, és nemdohányzók konfliktusa már a magyar internet bugyraiban is több évtizedes vitatéma. Én passzív dohányos vagyok, csak akkor szívom, amikor nem tudom kikerülni sem (pl. pályaudvar bejárata). Egyébként utálom a füstöt :)

Amikor szélsőséges gondolatok járnak a fejemben, akkor a dohányzást tömeggyilkosságnak tartom. Olyan kép lebeg a szemem előtt, mint az ókori népszokás szerint a stadi... akarom mondani amphiteatrumokban középen a szenvedők, a közönség meg a megkövezés nevű népszokást űzve, addig dobálja a köveket, amíg az áldozatok meg nem pusztulnak. A dohányosok is ezt csinálják. Nem egy szál cigarettával mérgezik a környezetüket, de az összeadódó hatás ugyanilyen. Ártatlanok is megbetegedhetnek, és meghalhatnak mások dohányfüstje miatt. De csakúgy mint a megkövezésnél, nem lehet eldönteni, hogy kinek a köve, dohányosoknál cigije okozta a halált.

Kíváncsi vagyok, hogy a Japánban milyen különbségeket fogok tapasztalni :)

Mimichan 2016.06.06. 19:37:33

@2016natsu: Hát, igen... Ott Japánban sokkal jobb helyzet van nemdohanyzóknak. Sokan nem szeretnek dohányzókat, és ezt dohányzók is tudjak, ezért probálnak nem zavarni más embereket. Ilyen meggondolás hianyzik MO-on, és nem érdekelnek másoknak mi zavar, mi nem.

Viszont, én úgy érzem, hogy itt is kicsi jobb lett a mostani helyzet mint régen.
Régen, ha leszallok villamosból, mindig volt olyan emberek akik azonnal kezdtek dohanyozni. Ilyen emberek kevesebb lett. Lehet szabály miatt is, és drágabb is lett cigi. Ez jó dolog. Remélem hogy tovább kevesebben lesznek.

Kék Hajnal 2016.11.26. 22:46:51

Ez a dolog engem is zavar. Utálom, mikor megyek az utcán, és az arcomba jön a büdös cigifüst.
Sokszor próbálom leelőzni az ilyen embereket és eléjük kerülni, de olyankor sokszor valaki más gyújtott rá előttem, és megint jött az arcomba. Meg félek a cigi égő végétől, párszor majdnem megégettek vele.
Olyan emberek is vannak, akik a lépcsőházban gyújtanak rá, vagy a liftben... Nem dohányoztam soha, mondjuk ettől még tőlem dohányozzon, aki akar, de szerintem tegye úgy, hogy másnak ne okozzon ezzel kellemetlenséget.
Nem ismertem ezt a hordozható hamutartó dolgot, de nagyon tetszik.
Az jut eszembe, hogy mikor Japánban voltam, nekem meg az tetszett nagyon, hogy ha valaki beteg volt, maszkot húzott. Szerintem ez nagyon figyelmes, tapintatos szokás, így kevésbé valószínű, hogy más is elkapja tőle a betegséget.
Az itthoni dohányzás mellett még ez zavar főleg, mikor az emberek a buszon, villamoson beleköhögnek, tüsszentenek a levegőbe, és nem zsebkendőbe teszik. Más meg elkapja tőlük a náthát.

Még a dohányzásra visszatérve: volt olyan munkahelyem, hogy rajtam kívül szinte mindenki dohányzott, és együtt vonultak ki szünetre, cigivel, kávéval csevegni. Én meg ott maradtam egyedül. Kicsit magányosnak is éreztem magam emiatt, de úgy voltam vele, hogy csak emiatt akkor sem akarok rászokni.

Jól mondja Thrixyyy, én is ezt tapasztaltam középiskolában, hogy menő dolognak számított a cigizés, és aki a menőkhöz akart tartozni, az együtt cigizett titokban a vécében vagy az iskolaudvar eldugott részén a többiekkel.
süti beállítások módosítása