HAKO készitő naplója

Amitól nagyon félek Magyarországon...

2016. július 28. 15:46 - Mimichan

Úgy néz ki, hogy az olvosóim között nem csak magyarok vannak, hanem külföldiek is.
Néha vannak olyan emberek, akik azt mondjak, hogy tetszik a blogom, és motivaciót ad magyar nyelv tanulásra.
Ennnek nagyon örülök, de azt is kell mondanom, hogy nem szabad tanulni a blogomtól, mert sok hiba is van…!

 

Ahogy írtam sokszor, nagyon élvezem Mo-on élni, de azért ezt mondhatom, mert szerencsére van a munkahelyem Budapesten.

Japánban főleg egy logisztikai ügyintézőként dolgoztam (bár sok kölönböző munkat is tapasztaltam), szerencsére itt is ezt csinalom.

Csak mindig attól félek, hogy ezt a munkat majd veszíthetem el, különösen mert nagyon pici ez az iroda.
Ha valami nem jó, nagyon könnyen bezárni tudjak, és attól mindig félek.
És sajnos nemrégen hállottam egy rossz hírt is. Bár nem keresem új munkat (Addig itt maradok, meddig bezarnak), mindig félek, mert egy japánként nem könnyő találni egy jó munkat Budapesten. :(

 

Van meg egy dolog, amitól nagyon félek MO-on.
Ezt a félelemet soha nem tapasztaltam Japánban, mert ott jobb a rendszér, és valahogyan bízható is.
(Pérsze, ott is van sok problema, de gondolom, itt több.)

 

....Amitól félek MO-on...  MAGYAR KORHÁZI ÁPOLÁS... 

korhaz-mti.jpg

 

Szerencsére szemelyesen meg nem tapasztaltam rosszat.
Bár egészséges ember vagyok, fiatal korom óta van egy kis problema, és emiatt minden három havonta egy korházba járok.
(Nagyon sokáig nem is foglalkoztam vele, de amikor egy orvos-hoz jártam valami miatt, azt mondta, hogy kezelni kell ezt is. Csak azért járok)
Tavály egy szerencsétlen év volt, és sokszor a háziorvsom-hoz is jártam.
Szerencsére, úgy érzem, hogy mindkét orvos bízható. (bár új háziorvosom van most, és öt meg nem ismerem)

 

Viszont, azért félek magyar korházaktól, mert sokszor hállodtam milyenek ...
Azt hállodtam, peldául, hogy amikor nem szabad sós ételt enni betegeknek, akkor is nagyon sós ételt adnak.
Ezt egyáltalán nem értem miért. 
Kezelés miatt ott vannak, de ezek a rossz ételek miatt nem lesz jobb és tovább ott maradani fognak.
Azt látom, hogy ennyire nem érdekes a korházi személyzetekenek, és oda bekerülni nagyon félek.

 

kaja.jpg

MI EZEK!???

 

Amikor érkezek orvos rendelőhez, ott nince recepció.
Ez is nagyon furcsa számomra.
Amikor ott vagyok, az első mondat ami kell mondani az „Ki az utolsó?”  HANGOSAN!
Régen, nagyon aranyos, szerény kislány voltam.
Szerintem,  nem is tudtam kérdezni így hangosan, mert annyira szégyenlős voltam, de ha így maradtam volna, soha nem tudnék talalkozni magyar orvosokkal.

korhaz_varoterem_grid.jpg

 

Meg egyet tudok mondani magyar furcsa szokásról... borravaló az orvosoknak.
Amikor Japánban jártam orvoshoz nagyon régen, kezelés közben el akartam utazni külföldre, ezért kértem engedélyt egy orvostól.
Engedte el, azért egy ajandékot vittem az utazás után.
Azt modta az orvas, hogy semmit ajandékot nem szabad elfogadni betegektól, és nem is fogadta el.

MO-on ez forditva van.
Ha nem ad ajandékot egy beteg, mar nem is foglalkoznak vele.
Mivel Japánban nincs ilyen rossz szokás, nem tudom mikor és mennyit kell adni, ezért mindig a férjem intézi.

tips.png

 

Todom, hogy azért ilyen rendszér van MO-on, mert nincs penz korháznak.
Viszont magyar kormánynak rengeteg penz van.
Politikusoknak nem érdekes korházakkal foglalkozni, biztos azért, mert korházi rendszer változás-tól nem tudnak penzt keresni magyar politikusok
Inkább sok sport stádiumot épitnek, vagy ugyanaz utakat felújtanak, mert igy sokkal könnyebben el tudnak lopni a penzt. Ebben biztos vagyok.

Sajnos, miattuk magyar korházba bekerulni nagyon félek.
Ha végig egészségesen tudnék élni, akkor hamarabb is meghálnék.
Japánban nem is gondoltam volna ilyen dolgot, de itt MO-on sokszor gondolom.

 

Viszont van egy dolog, ami jobbnak találom MO-on Japánnal.
Valaki azt mondta, hogy nem minden korháznal igy van,  de ahova járok, mindig előre  időpontot lehet kérni, ezért amikor ott vagyok, nem kell sokáig várni a kezelésért.
Bár itt minden három havonta járok az orvoshoz, sztressz mentesen járok és sokkal könnyebb megy mint japán korháznal.
Ott mindig 2-3 órat szimán várni kellet (különösen azért, mert híres is volt az orvos).
Szerencsére elégedett vagyok ilyen borzasztó rendszér alatta is.
(És ha ezt mondom, mindig sokan meglepődnek.  : )))))

7 komment
Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr118920008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marha2 2016.07.29. 11:38:44

Nem csodálom, hogy félsz tőle, én, mint magyar is félek a kórházunkba kerülni borzasztó, hogy mennyire rossz állapotban van az egészségügy az országunkban. Reménykedek benne, hogy soha sem kell majd egy magyar kórházban fekvőbetegnek lennem, bár ezt nem lehet kikerülni, maximum azzal, ha az ember külföldre költözik. Az országom nevében bocsánatot kérek tőled az egészségügyünk miatt. Én szégyenlem magam, amiért a hazámban ilyen állapotok uralkodnak.

Mimichan 2016.07.29. 12:17:44

@marha2: szia, marha! Köszönöm hogy mindig ad kommentot!
Es teyleg nem kell bocsánatot kérni, mert ez nem te hibád. Te is egyik áldozat vagy, es nagyon dohos vagyok, hogy magyar politikusok igy hagyak ttani embereket. Kórházak sokkal fontosabb mint Viktor budai vári rezidenciája es nagy sport stadiumok, múzeumok... Ok a legnagyobb tolvajak Magyarországon! Utálom őket!

marha2 2016.07.31. 07:31:39

Na igen, az a bizonyos vezetőség... Nem tudom, hogy melyik kormány volt az első, amelyik miatt ennyire elfajult a helyzet, de nincs pénz az országban a közembereknek. Érdekes, hogy a nálunk talán fejletlenebb Ukrajnában ingyen lehet utazni minden buszon, itt meg csodaszámba megy az ilyen. Mi mindenért fizetünk, buszért, orvosért, iratokért, még egy beszélgetés is pénzbe kerül, ha az illető olyan. Ennek ellenére nincs pénzünk, erre két dolgot tudok elképzelni. Az egyik, amit a nép nagy része állít, hogy a politikusaink eltapsolják a pénzünket a saját kényelmük érdekében. A másik, hogy a mostani Orbán kormány megpróbálja az államadósságot megszüntetni, csak erről nem közöl semmit a média. Mivel ebben az országban nem csak a politika, de a média is erősen fertőzött. Sajnos a magyar média nagy része nem is magyar média, mert külföldi tulajdonosai vannak és ők mondják meg, a maguk külföldi értékrendjével, hogy aznap mit közölnek le. Ez annyit eredményez, hogy a "magyar" média csak azzal foglalkozik, mennyire rossz is nekünk. Megmutogatja a politikusok feketén szerzett pénzét/jogait, a rengeteg halálesetet, a pénzügyi csalásokat, meg azt, hogy hány fiatal munkavállaló megy külföldre örökre. Ezeken a csatornákon/újságokban nagyon ritkán vannak pozitív hírek, mint mondjuk a Hősök terének felújítása. A másik véglet, meg a bulvár sajtó, aminek aztán tényleg más sem számít, mint a bevétel, a minél nagyobb pénzszerzés érdekében pedig a legnagyobb vihart kavaró eseményeket írják le. Ezért válogasd meg, hogy kinek hiszel, mert európa utál minket, amit már a történelem során többször is bizonyított sajnos. Kevés hiteles, értelmes hírközlő médium létezik a mai Magyarországon. Én például ezért se nézek híradót, vagy olvasok újságokat, egyszerűen túl nehéz kiszűrni belőle a releváns információkat. Az emberek véleménye se feltétlen jó, mert mikor a Viktor budavári rezidenciája dologról hallasz, az már valószínű, hogy a média befolyásoltságát is tükrözi. A legjobb, ha ilyenkor az ember ránéz a költségvetésére az adott projektnek és nem valami xy hírközlő mondatainak hisz, mert xy azt mond, amit akar.

Egyébként sport stadium-ot írtál, de az sport stadion. A stadiumot valószínűleg nemén vagyok az egyetlen, aki stádiumnak olvasta, feltételezvén, hogy itt is rosszul használod az ékezeteket, mint még sok másik szónál, a tapasztalatlanságod miatt. A stádium nem ugyanaz, mint a stadion, mert a stadion azt az épületet jelenti, ami kör vagy körív alakú nézőtérrel rendelkező, nagy mennyiségű embert befogadni képes, szabadtéri sportpályával rendelkező, általában nyitott épületet jelent. A stádium pedig állapotot jelent és ezt a szót általában orvosoktól hallod, de az értelmiség körében is elterjedt.

marha2 2016.07.31. 07:37:25

Hű de látszik, hogy reggel van :D ennyi fogalmazási hibát is rétkán ejtek XD, nézd el nekem kérlek

marha2 2016.07.31. 07:39:06

a rétkán az ritkán akar lenni °~°

Kék Hajnal 2016.11.26. 15:12:08

Teljesen megértelek! Hála az égnek nekem még soha nem kellett kórházba mennem, de a férjemnek pár éve vakbél műtétet csináltak, hát az borzalmas volt!
Október volt, de nem jutott neki takaró, és úgy maradt ott éjszakára a hideg szobában, mert a kórháznak nem volt pénze. Másnap mi vittünk neki takarót is, meg minden nap ételt, mert, ahogy írtad, olyan ennivalót kapott, amit nem szabadott volna, hiszen a belét műtötték.
Minden nap rohangáltunk oda, hol én, hol anyósomék, munka előtt, munka után, étellel, teával, egy héten át. Elfáradtam ebbe, meg az aggódásba is.
A kórházi szoba vécéje is romos és hibás volt, apósom vitt be szerszámokat, hogy ingyen megjavítsa...

Sok orvost ismerek, akiket tisztelek, mert a kevés fizetés ellenére maradnak és segíteni próbálnak a betegeknek. (Az orvos, aki a férjemet műtötte, az is nagyon rendes és ügyes ember volt.) A kormányra haragszom, mert valóban ellopják a sok pénzt, nem érdekli őket a sok beteg ember, ők biztos magán orvoshoz és magán klinikára járnak.

Az én szüleim soha nem adtak hálapénzt orvosnak, édesanyám utálta ezt a szokást. Mikor kivették a manduláját, ő volt az egyetlen a kórteremben, aki nem adott pénzt, mégis rendesen bánt vele az orvos. Mégis, a legtöbb ember, akit ismerek, mindig ad pénzt mindenkinek: ápolónak, orvosoknak.

Örülök, hogy azért jó élményeid is vannak. :) Jó egészséget kívánok! 気を付けてね!^^

Kék Hajnal 2016.11.26. 15:22:36

Még annyit elfelejtettem: annyiban megértem a hálapénzt, hogy sok orvos és ápoló nagyon kevés pénzt keres, szükségük van rá. A kormány hibája, hogy erre van szükség. Az orvosi/ápolói munka borzasztóan fontos lenne, hiszen életet ment, de nincsen megbecsülve.

Persze vannak bunkó, rossz orvosok is sajnos...
Szoktuk mondani, hogy miután sok szakember elment külföldre, itt csak azok maradtak, akik:
- vagy nagyon elkötelezettek (küldetésnek érzik a gyógyítást, és segíteni akarnak azoknak, akik itt élnek)
- vagy nagyon rossz szakemberek, és nem kellettek máshol sem
süti beállítások módosítása