HAKO készitő naplója

Van bennunk valami hasonló is.

2016. május 11. 12:38 - Mimichan

Japán és Magyarország… Sok mindenben nagyon mási vagyunk.
Kultúra, szokás, gondolat… minden mási.

Viszont, látom közöttunk valamit hasonló is.
Tudod mi az?

 

Mindkét nép valahogyan kedvetlen.
Mindkét nép nem bolondoznak mint Amerikaiak, peldaul.

Most egyaltalán nem nézek TV-et, de régen amikor néztem magyar TV-et, Monika show-t néztem. (Ugye, mar nincs??)

A stúdióban, volt sok látgató... Ök mentek oda élvezni a showt, viszont, úgy nézett ki mintha nem is volt érdekes nekik a show.
Voltak olyanok, akiknek mosoly is van, de látam sok közömbösséget is.
Akkor miert oda jöttek???

 

Arra is emlékszem, amikor lovagos müsort látam.
Két ferfi és két ló mutatta nagyszerú műsort. Nagyon jó volt és élveztem is.
Egyik ferfi probált hivni néhany embert látgatókból, viszont embereknek nem volt érdekes, és senki nem akart segiteni hogy jó legyen a műsor.
Akkor romlott a hanglat. Megint látam sok közömbösséget.

A műsor után, a ferjem véletlenul hállotta a ferfi panaszat.
Azt mondta, hogy amikor külföldön mutat a műsort, mindenki vidám lesz, és szivesen segitnek hogy jó legyen a műsor.
Itt pedig, senkinek nem érdekes. Vidámságot akar adni embereknek, de itt nem lehet.

 

Mivel sokszor jártam szinházba, tudom, hogy nem mindig igy van.
Magyarok is tudjak segiteni a műsort, de valamikor ezt nem csinálnak, és mutatnak a közömbösséget.

Nem tudom honnan jön ez a közömbösség, de ilyenkor mindig arra gondolom, hogy magyarok a kedvetlen nép.

 

Japánok nem viselkednek mint magyarok, de lehet mondani, hogy sok japán is kedvetlen.
Nagyon sokan depresszióban élnek, és ez komoly problema ott.
Nagyon sok öngyilkos van, mint Magyarországon.

 

Gondolkodtam, hogy mi az oka ennek.

Szerintem, Magyarországon mindenki szabad ember. Mindenki csinál amit akar, viszont, hianyzik a tisztelet emberek között. Emiatt emberek nem biznek egymás.
Nem érdekes mási emberekról, ezért nagyon sokan maganyosan élnek.
(Igy gondolva, teljesen érthető, miert magyarok ennyire összefüggő a családval.)
Amikor kell a segitség, nehezen kapható.
Igy meg magayossabb lesznek, és vannak olyan, akik öngyilkosak lesznek.
Magyar tarsadalom megöl az embereket.

 

Japánban kicsi mási, de Japán tarsadalom is megöl sok embert.
Ott viszont, sokan attól szenvednek, hogy nem tudnak saját maguk lenni.
Mindenki úgy kell viselkedni mint többi emberek, de vannak olyan emberek, akik nehezen tudja.
Ilyenkor ök is maganyosnak érzi. Nem tudnak bizni mási emberekben, és még maganyossabb lesznek.

 

Úgy érzem, hogy mindkét nép nem nagyon vidám.
Mindenkinek van valami benne.

Tudom, hogy  minden embernek van ilyen oldal, de japánokban és magyarokban ezt nagyon látom.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr668705552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemes Kissné Andrea 2016.05.11. 15:04:40

A Mónika show-ba nem azért mentek az emberek, mert érdekelte őket a műsor, hanem azért, mert kaptak érte pénzt.Ők csak statiszták voltak.

Mimichan 2016.05.11. 15:15:31

@Nemes Kissné Andrea: Telyesen érthető. (Japánban is van ilyen.) Viszont én nagyon örülnék, hogyha műsort tudok nézni és erre penzt is fizetnek! Ilyenkor sokat tudok mosolyogni. Viszont sok magyar ilyenkor is boldogtalannak néznek ki. :(

Thrixyyy 2016.05.29. 21:00:06

Nem szeretnek a magyarok kilépni a komfort zónájukból. Ha van egy kihívás, inkább fülüket farkukat behúzva maradnak a sarokban. Nem mernek kiállni és szórakozni. Szerintem ez összefügg az önbizalomhiánnyal. Nagyon sokan nem szeretik magukat, és akkor is szégyellik magukat amikor nem kell.
Például, ha én elmegyek valahova, és harsányan nevetek vagy gesztikulálok egy barátnőmmel, és ő rám szól, hogy ne csináljam, és csak annyit mondok hogy miért ne? Ismersz itt a kávézóban bárkit? Én sem. És ha valakit megkérdezel 2 nap múlva, hogy látott-e engem itt, nem fog tudni válaszolni, mert már rég elfelejtette.
Akkor miért ne lehetnék önmagam?

Bár meg kell jegyeznem, hogy a kommunizmusnak ez a mellékhatása: akkor az volt az elvárás, hogy maradj minél inkább láthatatlan, és akkor nem esik bántódásod. Ha kitűntél, akkor valaki megfigyelt, és jelentett az államnak. Az után megfigyelték, hogy milyen politikával értesz egyet, és ha nem a kommunizmussal szimpatizáltál, akkor munkatáborba vittek, ahonnan sosem kerülsz ki.

Ez is egy ránk maradt dolog. Akkor is védjük magunkat amikor nem kell. Persze én kivétel vagyok, mert a nagy a szám, és van pár ilyen ember, de nyilvánosan sokan megijednek.

Mimichan 2016.05.30. 19:21:05

@Thrixyyy: Hát, igen, teljesen igazad van. Sok japánnok is önbizalomhiánnyal van problema. Viszont, érdekesnek találom, hogy sok magyar úgy viselkednek mintha tele van önbizalommal.

Thrixyyy 2016.06.04. 02:26:34

@Mimichan: "Sok magyar úgy viselkedik mintha". Nagyon pontosan fogalmaztál. :D Igen, mintha magabiztosak lennének, de ha szorult helyzetbe kerülnek, ahol tényleg kéne bizonyítani: köddé válik az önbizalom, és leesik a maszk. Akkor megint csend van, és félelem. Mert az csak egy felvett viselkedés, nem igazi.
Persze nem lehet ezt minden magabiztos magyar emberre ráhúzni, de tényleg sokszor találkozik az ember ilyen emberekkel.

Mimichan 2016.06.04. 10:31:56

@Thrixyyy: Ezt nem magyarokkal tapasztaltam, hanem németekkel, de akkor is mesélem. A munka miatt néha megyek Németországba és ott angolul beszélek német kollegaimmal. Németek nagyon sokat beszélnek, de sokszor van olyan pillanat, amikor nem nagyon értem amit mondanak. Mindig azt hittem, hogy azért nem értem, mert az angol nyelv tudásom mindig gyenge, de ha azt mondom neki "Bocsi, de az mit jelent?", akkor sokszor azt mondta, hogy "Ó, bocsi! Ez a szó nemetül volt!". Egy szóval, amikor angol szavakat nem ismernek, sokszor német szavakat hasznaltak. Ilyenkor minding azt hittem, hogy nekem van probelem angol tudásommal, de nem igy volt. Akkor rájöttem hogy mennyire fontos önbizalommal viselkedni. Ha nem vagyok biztos valamiben, de ha önbizalommal beszélek, akkor emberek elhisznek. Ez a mód néha jó. :))))
süti beállítások módosítása