HAKO készitő naplója

Majd az anyanyelvem magyar lesz! :D

2016. augusztus 30. 15:20 - Mimichan

Sziasztok!
Véletlenul találtam ingyenes magyar órat külföldieknek.
Ma megyek vizsgat tenni. Nagyon izgalmas!
6 hónapos a program és hetente kétszer kell járnom az iskolara.
Biztos, hogy egyidő után uni fogok mint mindig, de eddig soha nem tanultam komolyan, ezért probálom most.
Szerencsére, az iskola nagyon közel van. Otthonról csak 5 perc gyalog.
Remélem, hogy jó tanárom lesz, és 6 hónap után ti is látni fogtok, hogy jobb lett a magyar nyelvem!

A múlthéten munka miatt, egy japán céghez mentem.
Ott volt egy japán tolmács, aki magyar, de régen a tanulás miatt Japánban volt.
Ebédeltunk együtt, de árra rájöttem, hogy néha nem értette amit mondok.
Néha furcsán válaszol, vagy néha csendben is marad.
Azért probáltam kicsit lassan beszélni és normal szavakat használni, nem szlenggel.

Megmondom őszintén, így nem igazán tudtam élvezni a beszelgetést.
Nem tudtam úgy beszélni mint japán barátokkal.
Japánul beszelgettem, de sajnos kicsit fárasztó is volt.

Viszont, árra is gondoltam, hogy biztos, hogy magyarok is ugyanaz módon éreznek amikor velem beszélgetnek.
Kicsit lassábban és egyszerú szavakkal kell beszélni velem.
Így gondolva, egy kicsit szomorú is lettem.

Aztán a ferjemtól is megkerdeztem, hogy velem beszélgetni az fárasztó?
Azt mondta, hogy nem.
Bár minding kicsit lassabban beszél velem (ezt nem tudtam!), már rászokott és nem fárasztó.
(Viszont, azt is tudom, hogy néha ideges lesz, amikor rosszul értem. Sajnos, nálunk ilyen sokszor van.)

 

Szerencsére, vagy nem szerencsére, bár Magyarországon élek, a munkahelyemen is mindig japánul beszélek, és az ittani nyelvem 70%a meg mindig japán nyelv.
Ezt szeretnék változtatni... A munkahelyemen nem lehet változtatni a nyelvunket, de legarább a privát életemben magyar vagy legarább angol nyelvre szeretnék változtatni.

Lehet majd japánul elfelejteni fogok... :p

Szólj hozzá!
Címkék: Magamról

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr6111662440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása