HAKO készitő naplója

Nagyon buszke vagyok a saját országomra!

2016. április 23. 14:02 - Mimichan

Ahogy tudjatok, megint volt nagy földrengés Japánban. Sok utak és lakóhelyek tönkre mentek. Éppen most Kumamoto megyében, ahol volt földrengés, sokan szenvednek, mert nincs gáz, nincs villány, viz sincs, es étel is hiányzik, mert nem tudjak eleget  oda szállítani.

De ilyenkor, biztos vagyok benne, hogy japánok erősebb mint magyarok. 

Amikor Japánban voltam, én mindig el akartam menni onnan. Azért, mert japan társaságban, azt tanitanak, hogy viselkedj mint tobbiek. Nagyon sok láthatatlan szabaly van az embrek között, és az nekem nem tetszett.

Itt van egy hires vicc.

A tengerben, egy nemzetközi hajó  kezd elsüllyedni. Ott volt néhany mentőcsónak, de tul kevés volt, és csak ferfiak maradtak a hajón, mert nőknek és gyerekeknek kellet adni csónakban a helyeket.
Tengerészeknek  kellet mondani különböző módon a ferfiaknak, hogy mit kell csinalni, mert nekik ugralni kellet a vizbe.

Amerikainak " Ugoljon, mert hős lesz'!"

Angoloknak "Ugoljon, mert ön egy úri ember!"

Németeknek "Ugoljon, mert ez a szabály!"

Japánoknak "Ugoljon, mert mindenki uglik!"

 

Tényleg ilyenek vagyunk. Én is néha mondtam ilyesimit, amikor kellet mutatni az emberekenek, és akkor mindig értettek.

 

Szerintem, azert ilyenek lettunk, nem csak vállas miatt, hanem mivel mindig volt földrengés, együtt kellet dolgozni nagy földrengés után.

Ezért mi tudjuk dolgozni együtt. Világháború után, mivel mindent tönkre tették, Japánban semmi nem volt, és mindenki szegények voltak.
De, én szulei és nagyszulei gyeneració nagyon sokat együtt dolgoztak a holnapért, és rövid idő allatt, az ország világ egyik leggazdagabb országa lett. Azt mondjak, hogy ez valami csoda.

 

Sajnos, magyarok ezt nem tudjak. Mindenki azt csinálja amit akar, és nem tud együtt dolgozni.

Most nem azt mondom, hogy Japánok jobbak.
Ahogy mondtam, én mindig el akartam menni onnan, mert nem szerettem azokat a láthatatlan szabályokat.
Magyarországon szabad embernek érzem magam.
Mindkettőnek van jó oldala is, rossz oldala is.
Csak arról akartam irni, két ország közötti külöbségról.

De ekkora nagy katasztrofa után, mindig azt látom mennyire erősnak tudnak lenni Japánnok.
Ilyenkor mindig nagyon buszkenek érzem az országomra.

 

Szovál, tiszta szivból nagyon tisztelek és imádom Japánt, amikor nem vagyok ott!

6 komment
Címkék: Japán

A bejegyzés trackback címe:

https://hakohandmade.blog.hu/api/trackback/id/tr158656174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moka_ 2016.04.25. 06:09:29

Én is utáltam a japánokat a viselkedésükért. De lassan kezdem érteni. Mindamellett ami Fukushimával kapcsolatban történik a politikában az is ugyanolyan álszent és megbocsáthatatlan, hogy most sem záratták le az atomerőművet. Van min dolgozni ott is a politikában.
Jól írsz nagyon magyarul! De vigyázz, az l helyett gyakra r-t kellene irni

Mimichan 2016.04.25. 06:38:07

@moka_: Ugye, te japán vagy?? Remelem igen! Szivesen hallgatnam mási japánoknak veleményeit. Kivancsi vagyok ! :D
Igen, L és R mindig nehéz... :(((( Köszönöm!!

Thrixyyy 2016.05.01. 04:10:32

Igen, egy kis csapatmunkát nekünk is kéne tanulni. Sokszor én is azt veszem észre, hogy amikor kiosztják a feladatot, a helyett, hogy az alatt a pár percben mindenki figyelne, és utána csinálná a dolgát, közbeszólnak butaságokat, bontják a többiek figyelmét is.

Azt felejtik el az emberek, hogy mikor, hogy kell viselkedni. Van amikor dolgozni kell, van amikor lehet szórakozni. Sajnos nálatok a túlzásba estek, és túl sokat dolgoztok. Sokszor jobban tudnának ott figyelni, koncentrálni, ha pihentebbek lennének az emberek Japánban, de nem hiszem, hogy sokat foglalkoznak ezzel.

Azt nagyon szeretem nálatok, hogy ha csapatmunka van, akkor mindig mondjátok, hogy mindenki fontos. Mindenkinek a saját munkája fontos, hiszen így tudtok közösen erősek lenni. 1-1 ember hiába erős egyedül, egy tömeggel szemben gyenge, lehet az csak 10 ember. Persze akkor a legerősebb az az ember, ha egy tömeget vezet, de ő sem önmagáért erős, hanem a tömeg miatt.

Mimichan 2016.05.01. 11:14:19

@Thrixyyy: Igen, ez valami hianyzik Magyarországon. Japánban ha valaki hibázik a munkában, mindenki segit javitani. Emiatt lehet érezni, hogy mindenki védnek téged. (Ezért ott könnyen kérnek bocsánatot.) De Magyarországon, ha valaki hibázik, akkor meg jobban bántanak téged. Ezt tényleg nem szeretem. Azt kell tudniak, hogy senki nem tökeretes. :(

Mimichan 2016.05.01. 11:16:08

@Thrixyyy: De Magyarországon, ha valaki hibázik, akkor meg jobban bántanak téged>>> Nem téged, hanem öt. :)))))

Thrixyyy 2016.05.29. 19:38:48

@Mimichan: Sajnos igazad van. Pedig minden kicsi gyerekben ott a segítőkészség, és az együttérzés, csak valamiért ez csúnyán deformálódik. Itt mindenki csak a tökéletes munkát fogadja el. Ha másodszor hibázol gondolkozhatsz legközelebbre, hova mennél máshova dolgozni. De ha az ember elmegy Ausztriáig, ott is hasonlóan elnézőek mint nálatok, ha valami nem tökéletesen sikerül.
Évszázados kemény mentalitás. Európa határán a magyarok voltak a bástyák évszázadokon keresztül. Ha egy tatár/török/orosz harcban hibáztál, meghaltál. Sajnos ez a mai napig így maradt.
süti beállítások módosítása